معرفی تویوتا کرولا GR مدل ۲۰۲۵

جمعه 12 مرداد 03 ساعت 13:58
معرفی تویوتا کرولا GR مدل 2025

امسال تویوتا کرولا GR مدل ۲۰۲۵ معرفی می‌شود.

آپشن جعبه‌دنده اتوماتیک جدید، سیستم خنک کاری بهتر و گشتاور بیشتر از ویژگی های کرولا GR جدید است.

تویوتا GR کرولا دو سال است که با تنها یک گزینه جعبه‌دنده شش سرعته دستی به فروش می‌رسد. این موضوع برای مدل سال ۲۰۲۵ تغییر می‌کند چون تویوتا یک جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته را به عنوان گزینه قابل انتخاب به فرم خرید این خودرو اضافه کرده است.
این کمپانی همچنین، تعدادی ارتقاء عملکردی به خودرو اضافه کرده، از جمله گشتاور بیشتر و سیستم خنک‌کنندگی بهتر.

جعبه‌دنده اتوماتیک جدید بخش Gazoo Racing تویوتا با کنترل شلیک یا به عبارتی کنترل شروع حرکت و شیفتر های پشت فرمان عرضه می‌شود. این جعبه‌دنده دارای نرم‌افزار منحصر به فردی است که آن را از جعبه‌دنده‌ های استفاده شده در GR Supra و GR86 متمایز می‌کند. برخلاف جعبه‌دنده‌ های این دو مدل که بر اساس رفتار خودرو مانند سرعت و نیروی گرانش دنده را تغییر می‌دهند، کرولا از ورودی‌ های پدال ترمز و گاز برای پیش‌بینی بهینه‌ترین زمان ممکن برای تغییر دنده استفاده می‌کند.

تویوتا کرولا GR چهار حالت رانندگی دارد. حالت نرمال، اسپرت، اقتصادی و سفارشی. تویوتا گیربکس اتوماتیک را به‌ طور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرده است.
تیم توسعه GR نقاط تغییر دنده را بهینه کرده‌اند تا نسبت‌ هایی مشابه با جعبه‌دنده شش سرعته دستی داشته باشد.
جعبه‌دنده اتوماتیک هم به‌ شکل استاندارد با یک خنک‌ کننده عرضه می‌شود تا دمای گیربکس را در حین کار در پیست کنترل کند.
علاوه بر جعبه‌دنده جدید، تویوتا همچنین موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری سه سیلندر G16E-GTS خودرو را به حد قابل قبولی بهبود بخشیده است. این موتور همچنان ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، اما گشتاور از ۳۷۰ نیوتون‌ متری آن به ۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.
دیفرانسیل‌ های لغزش محدود برند Torsen در جلو و عقب به شکل استاندارد در GR کرولا ۲۰۲۵ با چهار چرخ محرک وجود دارند که البته قبلا در تریم‌ های پایین‌تر یک آپشن اختیاری بودند.
صدالبته که تویوتا سیستم تعلیق این هاچ‌بک پر سرعت را بهبود داده و با اضافه کردن فنر های بازگشتی در جلو و عقب مانع از بلند شدن چرخ‌ ها در هنگام رانندگی سریع در پیچ های تند شده است‌.

از نظر ظاهری باید گفت که طراحی جدید سپر جلو فقط برای تغییر ظاهر این خودرو نسبت به مدل قبلی نیست. تویوتا کرولا GR مدل ۲۰۲۵ دارای کانال‌ های ترمز بهتر و ساختار آیرودینامیک بهتر برای ایجاد یک پرده هوا است که تلاطم اطراف تایر ها را کاهش داده و پایداری را بهبود می‌بخشد. این طراحی جدید همچنین امکان نصب خنک‌کننده جعبه‌دنده اتوماتیک و رادیاتور فرعی آپشنال را فراهم می‌کند.

تویوتا GR کرولا ۲۰۲۵ در تریم‌ های زیر عرضه خواهد شد:
Core
Premium
Premium Plus

نسخه مخصوص پیست دیگر وجود ندارد و تریم جدید Premium Plus به‌طور استاندارد با سقف فیبر کربنی، کاپوت برجسته با دریچه‌ های هوا، نمایشگر هدآپ دیسپلی و موارد دیگر عرضه می‌شود. در داخل خودرو هم تریم‌ های جدیدی بر روی سطوح مختلف و کلید ها در سراسر کابین اضافه شده است.

چرخ های آلیاژی ۱۸ اینچی با ۱۵ پره به‌ طور استاندارد در تریم‌ های Core و Premium وجود دارند، در حالی که خودروهای Premium Plus دارای رینگ های ۱۸ اینچی مشکی مات هستند.
تمامی مدل‌های GR کرولا با تایر های Michelin Pilot Sport 4، سیستم ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 و عضویت رایگان یک‌ ساله در انجمن ملی ورزش‌ های ماشینی (NASA) عرضه می‌شوند.

تویوتا GR کرولا ۲۰۲۵ در زمستان امسال به نمایندگی‌ ها خواهد رسید. تویوتا اعلام کرده است که اطلاعات قیمت‌ گذاری و جزئیات بیشتری را در اواخر امسال منتشر می‌کند.
مدل پایه تویوتا GR کرولا ۲۰۲۴ از ۳۷.۶۳۵ دلار آمریکا برای تریم Core شروع می‌شود و برای خرید نسخه Circuit یا مخصوص پیست باید  ۴۶.۲۷۵ دلار پرداخت کرد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar