معرفی تویوتا bZ3

بروزرسانی در: سه شنبه 19 دی 02 ساعت 12:22
معرفی تویوتا bZ3

تویوتا bZ3 را باید نسخه تولیدی bZ SDN دانست که در توفان الکتریکی تویوتا و تحت عنوان یک کانسپت معرفی شد و اکنون زمزمه ورود آن به ایران شنیده می شود.

تویوتا bZ3 یک سدان الکتریکی جدید و به نوعی نخستین سدان تمام الکتریکی تویوتاست. تویوتا bZ3 در جوینت ونچر فاو – تویوتا طراحی و توسعه یافته است و در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به بازار چین عرضه شد. این خودرو در تیان‌جین چین به تولید می رسد. اکنون طبق اخبار جدید، این خودرو برای بازار ایران هم در نظر گرفته شده است و احتمالاً به زودی شاهد عرضه آن در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود.

تویوتا bZ3

سدان bZ3 بر مبنای پلت فرم e-TNGA شکل گرفته است و در بخش باتری های آن از تکنولوژی بی وای دی استفاده شده است. تویوتا bZ3 یک سدان محور عقب است. این خودرو از دو نوع موتور الکتریکی با خروجی های ۱۸۱ اسب بخار در مدل پایه و ۲۴۱ اسب بخار در مدل فول عرضه خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو روی عدد ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل پایه از پک باتری ۴۹.۹۲ کیلووات ساعتی بهره مند است که با این باتری ها می تواند ۵۱۷ کیلومتر را طبق چرخه CLTC بپیماید.

با توجه به سقف دلاری ایران برای واردات، قطعاً تنها شاهد نسخه محور عقب این خودرو در کشور خواهیم بود.

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هم می توان به شش ایربگ، کلاستر دیجیتال، مانیتور عمودی، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و… اشاره کرد.

 

ابعاد سدان برقی تویوتا

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۲۵، ۱۸۳۵ و ۱۴۷۵ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۸۸۰ میلی متر اعلام شده، و وزن خالص bZ3 هم ۱۸۳۵ کیلوگرم است.

قیمت پایه

قیمت پایه تویوتا bZ3 مونتاژ فاو چین ۱۶۹۸۰۰ یوان معادل حدودی ۲۳ هزار دلار است، که این عدد برای نسخه های فول به ۲۹ هزار دلار افزایش می یابد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar