معرفی راینو RR01

بروزرسانی در: دوشنبه 20 آذر 02 ساعت 08:46
معرفی راینو RR01

این خودرو یک کیت کار است که باید توسط خریداران مونتاژ شود و قیمت آن از ۶۲,۵۰۰ یورو (شامل قیمت خود خودرو به‌علاوهٔ پیشرانه) آغاز می‌شود.

شرکت گمنامی از لیتوانی بنام راینو ریسینگ سوپراسپرتی بنام RR01 را معرفی کرده که به‌عنوان «خودروی جاده‌ای مهندسی‌شده برای مسابقه» توصیف شده است. این خودرو که از پورشه کاررا GT و ۹۱۸ اسپایدر الهام گرفته و از درهای گالوینگ استفاده می‌کند، یک کیت کار است که یعنی باید توسط خریدار مونتاژ شود. قیمت نسخهٔ پایهٔ RR01 از تنها ۲۵ هزار یورو آغاز می‌شود و به شاسی مونوکوک آلومینیومی، رول کیج، بدنهٔ فایبرگلاس، سیستم تعلیق دو جناقی قابل تنظیم، کمک‌فنرهای قابل تنظیم و غربیلک فرمان اسپرت با نمایشگر ۴.۳ اینچی یکپارچه مجهز است.

کسانی که به دنبال خودروی اسپرت‌تری هستند، می‌توانند نسخهٔ «آپشن ۲» را با قیمت ۲۷,۵۰۰ یورو انتخاب کنند. این نسخه با رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های تویو، پنجره‌های پلی کربنات، کمربندهای شش نقطه‌ای و سیستم ترمز AP ریسینگ با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و عقب، بیشتر روی پیست تمرکز دارد. در داخل نیز خریداران از یک نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهند شد.

البته قیمتی که برای این نسخه‌ها اعلام شده بدون احتساب پیشرانه است و موتور را باید به‌صورت جداگانه با قیمت ۳۷,۵۰۰ یورو خرید. این رقم بسیار بیشتر از قیمت خودرو است ولی در قبال آن موتور ۵.۲ لیتری V10 آئودی R8 ارائه می‌شود. به گفتهٔ راینو، این پیشرانه به‌طور کامل از نو ساخته شده و قطعات داخلی کاملاً جدیدی خواهد داشت. هرچند اطلاعات دقیقی در دست نیست اما گفته می‌شود این موتور ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد که به چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود.

انتقال نیروی موتور از طریق یک گیربکس سکوئنشال صورت می‌گیرد که برای مسابقه طراحی شده است. ECU موتوراسپرت و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر ویژگی‌های این سوپرکار لیتوانیایی هستند. این کیت کار به‌گونه‌ای طراحی شده که خریداران امکان مونتاژ آن را داشته باشند و برای سر هم کردن خودرو نیازی به دانش فنی بالا نخواهد بود. تحویل قطعات منفصل RR01 به خریداران از سپتامبر آینده آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar