معرفی رنو R17

جمعه 16 شهریور 03 ساعت 10:25
معرفی رنو R17

رنو فرانسه از کانسپت رستوماد خود با نام R17 رونمایی کرد. این خودروی رترو از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند.

احیای طراحی کلاسیک خودروهای چند سال قبل و ترکیب آن با عناصر مدرن امروزی کار تازه‌ای نیست. خودروسازان همانند خود ما بازتولید محصولات خاطره‌انگیز با حس و حال نوستالژی را دوست دارند و حاصل تلاش‌های آن‌ها گاهی اوقات به کانسپت های رستوماد جذابی تبدیل می‌شود. رنو R17 یکی از این خودروهاست که معرفی شده و تصویری مدرن از طراحی کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نشان می‌دهد.

رنو در طراحی R17 با اورا ایتو طراح فرانسوی همکاری کرده است. کانسپت موردبحث از بدنه‌ای کربنی با تناسبات باورنکردنی سود می‌برد. طراحی رستوماد مفهومی رنو از هاچبک ۱۷ که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ عرضه شد الهام گرفته است. چراغ‌های LED مستطیلی در جلو هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارند و نوار نورانی ساده در پشت خودرو هم با خطوط ساده‌ای همراه می‌شود. گلگیرهای رنو R17 روی ابهت کلی خودرو تأثیر مثبتی دارند و ظاهری اسپرت تر ایجاد کرده‌اند.

اورا ایتو در کابین رنو R17 از متریال و پارچه‌های بکار رفته در خودروهای دهه ۷۰ میلادی استفاده کرده است. این نوع طراحی کلاسیک با چهار نمایشگر پشت غربیلک فرمان مستطیلی ترکیب شده و نمایشگر مرکزی نیز به‌صورت افقی و زیر داشبورد نصب گردیده تا حس و حالی شبیه رادیوهای قدیمی خودروها داشته باشد. با اینکه تک موتور برقی نصب شده در رنو R17 قدرت ۲۷۰ اسب بخاری تولید کرده و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند اما فرانسوی‌ها برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ندارند. خودروی موردبحث تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و در مراسم‌های گوناگون از جمله نمایشگاه پاریس ۲۰۲۴ به نمایش درخواهد آمد. البته باید گفت اگر هیوندای نظر خود باره کانسپت N ویژن ۷۴ را عوض کرده و آن را تولید می‌کند بنابراین رنو هم می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar