معرفی سدان کیا K3

جمعه 20 مرداد 02 ساعت 13:24
معرفی سدان کیا K3

کیا سدان جدیدی بنام K3 را در مکزیک رونمایی کرده است که از لحاظ ابعاد و اندازه بین مدل‌های ریو و سراتو قرار می‌گیرد.

کیا در مکزیک سدان جدیدی بنام K3 را معرفی کرده است. K3 نامی است که این شرکت برای سراتو در برخی بازارها استفاده می‌کند اما این مدل جدید با ۴,۵۴۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۷۵ میلی‌متر ارتفاع، از لحاظ ابعاد بین ریو و سراتو قرار می‌گیرد. فاصلۀ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متری K3 جدید نیز از ریو کشیده‌تر و از سراتو کوتاه‌تر است. بنابراین، فعلاً مشخص نیست که کیا این خودرو را به‌عنوان جایگزین ریو در نظر گرفته است یا سراتو. بااین‌حال، ازآنجایی‌که اخیراً اپتیما به K5 تغییر نام داده است، عجیب نخواهد بود که K3 جدید با همین نام در ایالات‌متحده هم عرضه شود.

درهرحال، K3 برای تعریف مجدد بخش ساب‌کامپکت طراحی شده و از کراس‌اوورها الهام گرفته است. این سدان جدید کره‌ای که فرمی فست‌بک مانند دارد، در جلو از جلوپنجرهٔ باریک پوزه ببری کیا استفاده می‌کند که توسط چراغ‌های باریکی با دی‌لایت‌هایی به سمت پایین احاطه شده است. در قسمت جانبی، روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و پایین درها جلب‌توجه می‌کنند و در عقب از چراغ‌هایی استفاده شده که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. در اینجا همچنین اسپویلری یکپارچه با در صندوق هم به چشم می‌خورد. کسانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند می‌توانند مدل GT-Line را انتخاب کنند که از سپر جلوی تهاجمی‌تر، رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر ۱۷ اینچی و دو سر اگزوز بهره می‌برد.

در داخل K3 جدید شاهد طراحی ساده با غربیلک فرمان دو پره‌ای مشابه کیا EV6 هستیم. از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی متصل به هم با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویهٔ خودکار دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ و گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان اشاره کرد. تجهیزات ایمنی استاندارد این ماشین شامل شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار جلوگیری از برخورد نقاط کور می‌شود و صندوق بار آن ۵۴۵ لیتر ظرفیت دارد.

پیشرانهٔ پایهٔ K3 جدید یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۲۱ اسب بخار قدرت است که با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۲ لیتری را انتخاب کنند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. کیا همچنین وعدهٔ ارائهٔ یک موتور ۱.۴ لیتری را هم داده است. همچنین به گفتهٔ این شرکت، سیستم تعلیق K3 برای ارائهٔ تعادلی بین راحتی و هندلینگ از نو طراحی شده است.

کیا K3 جدید در مکزیک تولید می‌شود و از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری در برخی بازارها عرضه خواهد شد. زمان دقیق عرضه و مشخصات نسخه‌های مخصوص هر کشور بعداً اعلام می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar