معرفی سوپر اسپرت بیزارینی جوتو

دوشنبه 13 شهریور 02 ساعت 14:06
معرفی سوپر اسپرت بیزارینی جوتو

شرکت ایتالیایی بیزارینی سوپراسپرت جذاب جوتو را با پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث و طراحی جوجارو معرفی کرده است.

جورجتو جوجارو در دههٔ ۶۰ زمانی که در برتونه کار می‌کرد، بیزارینی ۵۳۰۰ GT را طراحی کرد و حالا جانشین معنوی خودروی مذکور با نام بیزارینی جوتو و با طراحی جوجارو معرفی شده است. در فوریهٔ امسال تیزرهایی از این خودرو منتشر شده بود و حالا بیزارینی به‌طور کامل پرده‌ها را از چهرهٔ سوپراسپرت خود کنار زده است. جوتو که بیزارینی از آن به‌عنوان هایپر GT یاد می‌کند، بدنه‌ای فیبر کربنی دارد که توسط جوجارو و پسرش فابریزیو در استودیوی طراحی آن‌ها در تورین طراحی شده است.

در ظاهر جوتو عناصری مثل ورودی‌های هوای باریک دوتایی روی کاپوت، ستون B مثلثی و شیشهٔ عقب با الهام از ۵۰۰۰ GT شکل گرفته‌اند اما بااین‌وجود، بدنهٔ خودرو به‌طور دقیق برای بهینه‌سازی جریان هوا طراحی شده است. بدین منظور، یک اسپلیتر دو وجهی در جلو و دیفیوزر برگرفته از فرمول یک در عقب تعبیه شده است. تناسبات کلی خودرو نیز همان چیزی است که از یک سوپراسپرت موتور وسط انتظار می‌رود.

ویژگی جذاب‌تر جوتو اما تجهیز به پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث است. این موتور ۶۶۲۶ سی‌سی حجم دارد که به تاریخ تولد جوتو بیزارینی در ۶ ژوئن ۱۹۲۶ اشاره دارد. این مهندس مشهور دنیای خودرو که اوایل امسال درگذشت، هرچند بنیان‌گذار شرکت بیزارینی بود اما بیشتر به خاطر مشارکت در توسعهٔ فراری ۲۵۰ GTO و پیشرانهٔ V12 لامبورگینی شهرت یافت. به‌منظور ادای احترام به جوتو بیزارینی، برای این سوپراسپرت جدید نام جوتو انتخاب شده است.

بیزارینی فعلاً قدرت و گشتاور این موتور ۶.۶ لیتری V12 را اعلام نکرده اما گفته است که با تمام قوانین آلایندگی در سراسر جهان مطابقت خواهد داشت. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌ها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. جوتو روی یک شاسی فیبر کربنی شکل گرفته که سازندهٔ آن مشخص نیست ولی از تکنولوژی‌ها و فرایند تولید سطح بالای موتوراسپرت بهره می‌برد. به گفتهٔ بیزارینی، این سوپراسپرت نه برای لپ تایم و شتاب بلکه به‌منظور درگیری احساسی راننده ساخته شده است. توسعهٔ جوتو همچنان ادامه دارد و بیزارینی آزمایش‌های جاده‌ای آن را اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar