معرفی فیات تیتانو

بروزرسانی در: شنبه 18 آذر 02 ساعت 09:43
معرفی فیات تیتانو

فیات تیتانو نسخهٔ ری‌بج شدهٔ وانت چانگان کایسن F70 و پژو لندترک است که در بازارهای آفریقایی و آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.

فیات در الجزایر پیکاپ میان سایز جدیدی بنام تیتانو را معرفی کرده است. این پیکاپ اما در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ چانگان کایسن F70 است که از سال ۲۰۲۰ با نام پژو لندترک در برخی بازارها مثل آفریقای جنوبی و مکزیک عرضه می‌شود. فیات تیتانو نیز علاوه بر آفریقا، در آمریکای جنوبی هم عرضه خواهد شد. هر بازار اما پیشرانهٔ متفاوتی خواهد داشت که متناسب با نیاز خریداران محلی است.

در بیرون، تیتانو شباهت زیادی به لندترک دارد و تنها با جلوپنجرهٔ جدید، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و نام روی در پشتی از همتای پژویی خود متمایز می‌شود. این نام از اساطیر یونانی گرفته شده است. کل اتاق این پیکاپ‌ها هم با چانگان کایسن F70 یکسان است؛ بنابراین، تیتانو هم مثل برادران خود در نسخه‌های تک کابین و دو کابین به بازار عرضه می‌شود. این پیکاپ با طول ۵,۳۳۱ میلی‌متر، کمی کشیده‌تر از تویوتا هایلوکس و کمی کوتاه‌تر از فورد رنجر است.

کابین نیز تقریباً با پژو یکسان است به‌جز لوگوی فیات که روی غربیلک فرمان خودنمایی می‌کند. تنها ویژگی قابل‌ذکر در اینجا، تیپ پرچم‌دار ولکانو است که از نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد. به گفتهٔ فیات، این پیکاپ در الجزایر روی مصرف سوخت تمرکز دارد و به همین دلیل، در این کشور با یک پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری دیزلی عرضه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود که قدرت را به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ با قفل دیفرانسیل الکترونیکی انتقال می‌دهد. حداکثر ظرفیت بار این نسخه هم ۱۲۱۰ کیلوگرم است.

در برزیل، تیتانو با پیشرانهٔ دیگری عرضه خواهد شد اما فیات فعلاً نوع این موتور را مشخص نکرده است. پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل که قبلاً خود را اثبات کرده گزینهٔ مناسبی به نظر می‌رسد. این پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در دیگر بازارها هم می‌توانیم انتظار دیدن موتور ۲.۴ لیتری بنزینی توربو را با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشیم که در لندترک ارائه می‌شود. بااین‌حال فعلاً چیزی در این رابطه اعلام نشده است.

فیات تیتانو هم‌اکنون در نمایندگی‌های الجزایر بسته به تیپ با قیمتی از ۳.۴۹ میلیون دینار معادل ۲۵,۹۵۰ دلار تا ۴.۲۹ میلیون دینار معادل ۳۱,۹۰۰ دلار عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این پیکاپ میان سایز به‌زودی در دیگر بازارهای آفریقا و آمریکای جنوبی هم عرضه شود. تیتانو در سبد محصولات فیات بالاتر از پیکاپ‌های کوچک‌تر استرادا و تورو قرار می‌گیرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar