معرفی لکسوس LX700h

جمعه 20 مهر 03 ساعت 13:09
معرفی لکسوس LX700h

لکسوس LX700h به سیستم هیبریدی موازی در کنار پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو مجهز است و مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتری دارد.

لکسوس LX پس از حدود سه دهه حضور در بازار، سرانجام از قوای محرکهٔ هیبریدی بهره‌مند شده است. سازندهٔ ژاپنی مدل جدید LX700h را معرفی کرده است که در صدر خانوادهٔ این شاسی‌بلند لوکس قرار می‌گیرد. در این نسخه، یک سیستم هیبریدی موازی در کنار همان پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است. در این سیستم، یک موتور الکتریکی با کلاچ بین پیشرانهٔ درون‌سوز و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نصب شده است. برخلاف مدل‌های هیبرید موازی قبلی لکسوس، در این شاسی‌بلند هم دینام و هم استارت همچنان وجود دارد تا اگر سیستم هیبریدی به خاطر نقص فنی دچار اختلال شد، خودرو همچنان بتواند با استفاده از پیشرانهٔ بنزینی خود به حرکت ادامه دهد.

این قابلیت به لطف باطری کمکی ۱۲ ولتی که توسط دینام شارژ می‌شود و برق موردنیاز برای استارت زدن را فراهم می‌کند ممکن شده است. لکسوس همچنین برای محافظت از قطعات فنی و برقی LX700h در هنگام آفرود، ساختاری ضدآبی برای باطری سیستم هیبریدی طراحی کرده که در انتهای شاسی قرار دارد. به همین دلیل، حتی با وجود سیستم هیبریدی، LX700h همچنان می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این شاسی‌بلند پرچم‌دار هم ۴۵۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۴۰۹ اسب بخار قدرت مدل بنزینی LX600 نشان می‌دهد. نسخهٔ هیبریدی این شاسی‌بلند ۲۷۸۰ کیلوگرم وزن دارد و لکسوس مصرف سوخت ترکیبی آن را ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

لکسوس در LX700h برای تحمل وزن بیشتر پیشرانه، از دسته‌موتورهای قوی‌تری استفاده کرده و جای چرخ زاپاس را تغییر داده تا فضایی برای نصب باطری در زیر کف صندوق بار فراهم شود. علاوه بر این، باطری کمکی ۱۲ ولتی هم حالا از داخل کاپوت به کنار صندوق منتقل شده است. محافظ رادیاتور نیز حالا مستحکم‌تر از قبل شده است. علاوه بر قوای محرکهٔ هیبریدی، لکسوس همچنین تیپ جدیدی بنام اوورتریل را هم برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود تدارک دیده است که فقط در مدل LX700h قابل خریداری خواهد بود. این تیپ به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و لاستیک‌های آل‌ترین مجهز خواهد بود.

در داخل این خودرو هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید، بازطراحی صندلی‌های جلو و شارژ سریع‌تر پد شارژر بی‌سیم هستیم. علاوه بر این، یک اینورتر AC ضد آب که زیر کنسول مرکزی نصب شده نیز برقی تا ۲۴۰۰ وات را برای دستگاه‌های خارجی مختلف فراهم می‌کند. لکسوس LX700h اوایل سال آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه مشخص می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar