معرفی لیپ موتور C10

چهارشنبه 8 آذر 02 ساعت 17:15
معرفی لیپ موتور C10

لیپ موتور C10 یک کراس اوور برقی از کشور چین است که برای بازارهای بین المللی طراحی شده است و اولین بار در iAA Mobility رونمایی شد.

لیپ موتور C10 جدیدترین مدل این برند است. طراحی بیرونی آن ما را به یاد شاسی بلند Li Auto L7 می اندازد. این روزها بیش تر خودروسازان چینی سخت مشغول تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هستند و به نظر می رسد به زودی بخش اعظمی از آینده خودرو های الکتریکی، متعلق به کشور چین باشد.

 

اندکی درباره لیپ موتور

کمپانی لیپ موتور (Leapmotor) در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. با این حال، اولین خودروی الکتریکی آن در سال ۲۰۱۸ و با نام S01 وارد بازار شد، که یک کوپه الکتریکی بود. در حال حاضر، لیپ موتور فروش این مدل را در چین متوقف کرده است. لیپ موتور قصد دارد طی دو سال آینده با پنج مدل متفاوت وارد بازارهای بین المللی شود.

لیپ موتور C10

باتری های لیپ موتور C10 از نوع LFP است که توسط CALB، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری LFP در چین ساخته شده است. ظرفیت آن به ۶۹.۹ کیلووات ساعت می رسد. خروجی پیشرانه الکتریکی C10، معادل ۱۷۰ کیلووات (۲۳۱ اسب بخار) اعلام شده است و برد آن با شارژ کامل، به ۵۳۰ کیلومتر می رسد.

باتری لیپ موتور بسیار سنگین است. وزن ناخالص باتری های این خودرو به ۵۵۰ کیلوگرم می رسد. این یک نقطه ضعف برای بسته های LFP محسوب می شود. برای مثال، پک باتری ۹۷.۶ کیلووات ساعتی (NMC) CATL که برای اکسید ET استفاده می شود، ۵۲۴ کیلوگرم وزن دارد. وزن خالص لیپ موتور C10 نیز ۱۹۴۰/۱۹۶۵ کیلوگرم اعلام شده است.

فضای کابین لیپ موتور C10

درون کابین، لیپ موتور C10 دارای پنج صندلی و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است. انتخابگر حالات گیربکس به پشت فرمان دو شاخ لیپ موتور انتقال یافته است و نکته دیگری که بسیار جلب توجه می کند آن است که سرنشینان ردیف دوم ۱۰۵۰ میلی متر فضای پا دارند.

ابعاد خودرو

ابعاد لیپ موتور ۴۷۳۹/۱۹۰۰/۱۶۸۰ میلی متر و فاصله بین دو محور آن هم ۲۸۲۵ میلی متر اعلام شده است. برای درک بهتر کافی است بدانید که این خودرو، ۳۱ میلی متر طولانی تر، ۹ میلی متر عریض تر و ۴ میلی متر بلندتر از BMW X3 است.

قیمت

لیپ موتور قصد دارد ماهانه ۱۰۰۰۰ دستگاه از C10 را به فروش برساند. محدوده قیمت C10 در چین بین ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ یوان (۲۱۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ دلار آمریکا) خواهد بود. پیش فروش این خودرو در دهم ژانویه سال ۲۰۲۴ آغاز می شود.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar