معرفی نسل جدید بی ام و سری ۱ ۲۰۲۵

چهارشنبه 16 خرداد 03 ساعت 15:13
معرفی نسل جدید بی ام و سری 1 2025

نسل جدید سری ۱ که بیشتر یک به‌روزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب می‌شود، در چهار مدل با طراحی جدید بیرون و داخل راهی بازار خواهد شد.

ب‌ام‌و سری ۱ جدید سرانجام معرفی شد. سازندهٔ آلمانی از این خودرو به‌عنوان نسل چهارم سری ۱ یاد می‌کند اما این در اصل یک به‌روزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب می‌شود و همان پلت‌فرم قبلی را حفظ کرده است. بااین‌حال، سری ۱ جدید نشان‌دهندهٔ تغییر مهمی برای ب‌ام‌و است زیرا این اولین محصول جدید باواریا محسوب می‌شود که حرف i از نام مدل‌های بنزینی آن حذف شده است. این تغییر استراتژی جدید ب‌ام‌و برای استفاده از حرف i صرفاً برای خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

هرچند ب‌ام‌و در سال‌های اخیر با طراحی‌های رادیکال و بحث‌برانگیز جنجال‌های زیادی به راه انداخته اما سری ۱ جدید ظاهر نسبتاً معمول و ساده‌ای دارد. بر کل طراحی این خودرو خطوط نرم غالب است و چراغ‌های جلو و جلوپنجره کمی باریک‌تر از نسل قبلی شده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که شباهت زیادی به کراس‌اوور X2 دارد. نسل جدید سری ۱ کمی بزرگ‌تر از قبل شده است. این هاچ‌بک آلمانی ۴,۳۶۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۹ میلی‌متر ارتفاع دارد که رشد ۴۲ میلی‌متری در طول و ۲۵ میلی‌متری در ارتفاع را نشان می‌دهد. بااین‌حال، تناسبات خودرو کاملاً مشابه نسل قبلی است.

کابین سری ۱ مدل ۲۰۲۵ مشابه محصولات جدید ب‌ام‌و است که یعنی از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد که هردو در یک پانل منحنی جای گرفته‌اند. ب‌ام‌و همچنین بسیاری از دکمه‌ها را از روی داشبورد و کنسول مرکزی حذف کرده و نمایی خلوت‌تر و ساده‌تر را تدارک دیده است. این خودرو از سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و نورپردازی داخلی بهره می‌برد درحالی‌که هدآپ دیسپلی، سقف شیشه‌ای پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردون هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. صندوق بار خودرو نیز ۳۸۰ لیتر ظرفیت دارد.

سری ۱ جدید در چهار مدل مختلف شامل ۱۱۸d، ۱۲۰d، ۱۲۰ و M135 به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های دیزلی هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری استفاده می‌کنند اما مدل ۱۱۸d پایه ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در مدل ۱۲۰d به ۱۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد. نسخه بنزینی پایه یعنی ۱۲۰ هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده می‌کند که ۱۶۸ اسب بخار قدرت ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پرچم‌دار این خانواده M135 xDrive است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بهره می‌برد. این پیشرانه در بازارهای اروپایی ۲۹۶ اسب بخار قدرت و در دیگر بازارها ۳۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در هردو نسخه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است. به لطف این نیرو، هاچ‌بک داغ ب‌ام‌و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. تمام نسخه‌های سری ۱ جدید به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود و برای اولین بار گیربکس دستی کاملاً از این خودرو حذف شده است.

خریداران می‌توانند برای N135 xDrive پکیج‌های مختلف M مثل M اسپرت پکیج و M اسپرت دیزاین را سفارش دهند درحالی‌که قطعات M پرفورمنس هم قابل سفارش خواهد بود. ب‌ام‌و برای نسل جدید سری ۱ طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را به‌صورت استاندارد و سفارشی ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل فعال، دستیار پارک و… اشاره کرد. فروش این خودرو از اکتبر در اروپا آغاز می‌شود اما مثل قبل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar