معرفی نسل جدید شورلت تراورس

پنج شنبه 29 تیر 02 ساعت 09:16
معرفی نسل جدید شورلت تراورس

نسل جدید کراس‌اوور سه ردیفه تراورس با ارتقاء بزرگ در داخل و پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

تراورس یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای سه ردیفه بازار است و حالا برای ادامهٔ این روند موفق، شورت نسل جدید آن را با ارتقاءهای بزرگی معرفی کرده است. این خودرو در بیرون با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و عضلانی‌تر، از تاهو و سیلورادو الهام گرفته است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های دوقسمتی خودنمایی می‌کنند که به مشخصهٔ شاسی‌بلندهای جدید شورلت تبدیل شده‌اند. جذابیت ظاهری تراورس جدید در قسمت جانبی هم با طراحی خاص ستون C ادامه پیدا کرده است درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های Y شکل و سر اگزوزهای اسپرت جلب‌توجه می‌کنند.

شورلت برای اولین بار، نسخهٔ آفرودی Z71 را برای تراورس ارائه کرده است. این نسخه با سپر جلوی متفاوت که برای بهبود زاویهٔ حمل طراحی شده، خود را از نسخه‌های دیگر متمایز کرده است. صفحات محافظ آلومینیومی، قلاب‌های بکسل قرمزرنگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی اختصاصی با لاستیک‌های آل ترین هم از دیگر ویژگی‌های تراورس Z71 هستند. در این نسخه همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها بیشتر است و فاصلهٔ از زمین هم ۲.۵ سانتی‌متر بیشتر شده است. در همین حال، Z71 از سامانهٔ چهارچرخ محرک اختصاصی دوکلاچه، تنظیم خاص سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای اختصاصی و حالت رانندگی ترین هم بهره می‌برد.

کسانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند می‌توانند تیپ RS را انتخاب کنند که به تعلیق اسپرت، جلوپنجره و ریل‌های سقفی مشکی براق و رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی براق مجهز است. در داخل تراورس RS نیز با غربیلک فرمان D شکل و تریم‌های قرمزرنگ، حال و هوای اسپرت ادامه پیدا کرده است. این تیپ همچنین از تجهیزات بیشتری مثل تودوزی چرمی و صندلی‌های ردیف دوم تاشو برقی هم برخوردار است.

کابین محصولات جدید شورلت بسیار نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و تراورس هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا در اینجا هم شاهد طراحی بسیار بهتر و کیفیت بالاتر هستیم. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی قرار گرفته و نمایشگر عظیم ۱۷.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به آن متصل شده است. همچنین کنسول مرکزی هم بازطراحی و شیفتر گیربکس به ستون فرمان منتقل شده است. تراورس جدید در نسخه‌های هفت و هشت‌نفره قابل خریداری خواهد بود اما اکثر تیپ‌های آن به‌صورت استاندارد در ردیف دوم به صندلی‌های کاپیتانی مجهز هستند.

زیر کاپوت، پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 قبلی جای خود را به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملاً جدید داده است. شورلت فعلاً خروجی این موتور را اعلام نکرده ولی طبق گفته‌ها ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز قابل سفارش خواهد بود. تراورس جدید همچنین می‌تواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

نسل جدید کراس‌اوور سه ردیفهٔ شورلت به‌صورت استاندارد با مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط و ترمز خودکار عابر پیاده ارائه می‌شود؛ اما خبر مهم‌تر اینکه جنرال موتورز برای اولین بار سیستم خودران سوپر کروز را هم به‌صورت سفارشی برای تراورس ارائه می‌کند. کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی پارک عقب، ترمز دنده‌عقب خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم دید فراگیر و… هم از دیگر تجهیزات ایمنی قابل سفارش برای این خودرو هستند. نسل جدید شورلت تراورس اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar