معرفی نسل جدید فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵

شنبه 14 مهر 03 ساعت 08:42
معرفی نسل جدید فورد اکسپدیشن 2025

نسل پنجم شاسی‌بلند فول سایز فورد اکسپدیشن با نسخهٔ آفرودی جدید ترمور و بهبود تکنولوژی‌ها برای رقابت با شورلت تاهو راهی بازار خواهد شد.

به گفتهٔ فورد، نسل جدید اکسپدیشن با ویژگی‌هایی مثل نسخهٔ جدید ترمور، داشبورد دیجیتالی پیشرفته و بهبود فضای بار با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌های بزرگ و فعال طراحی شده است. این شاسی‌بلند بزرگ مثل نسل قبلی در نسخه‌های معمولی و مکس تولید می‌شود که نسخهٔ معمولی ۵,۳۳۱ میلی‌متر طول و ۳,۱۱۲ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. این اعداد در نسخهٔ مکس به ترتیب به ۵,۶۳۱ میلی‌متر و ۳,۳۴۰ میلی‌متر می‌رسد درحالی‌که عرض هردو نسخه ۲,۰۳۲ میلی‌متر است.

از لحاظ طراحی ظاهری، در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های LED جدیدی را می‌بینیم که همراه با سپر جدید، نمای مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارند. در قسمت جانبی، طراحی پروفیل و تناسبات کلی آشنا به نظر می‌رسند هرچند که ستون‌های مشکی نمای سقف شناور را ایجاد کرده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که ‌تریم مشکی بزرگی بین آن‌ها کار شده و با چراغ‌های باریک و افقی روی در صندوق همراه هستند. نسخهٔ ترمور نیز با تریم‌های نارنجی‌رنگ، چراغ‌های LED اضافی روی جلوپنجره، محافظ‌های زیر خودرو و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین، ظاهری خشن‌تر دارد. این نسخه همچنین ۲۷۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب ارائه می‌شود.

در داخل اکسپدیشن جدید شاهد تغییرات بسیار بزرگ‌تری هستیم. در اینجا، نمایشگر مرکزی عمودی قبلی با یک نمونهٔ افقی جایگزین شده و یک نمایشگر ۲۴ اینچی پانوراما هم حالا به‌عنوان صفحه آمپر در بالای داشبورد تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این شاسی‌بلند جدید آمریکایی، در صندوق برقی دوتکه است که قبلاً در نسل جدید لینکلن نویگیتور دیده بودیم. قسمت بالایی این در به سمت بالا باز می‌شود و درحالی‌که تکهٔ پایینی مثل در پشتی پیکاپ‌ها به پایین باز می‌شود و با امکان تحمل ۲۳۰ کیلوگرم وزن، به‌عنوان یک نیمکت عمل می‌کند.

علاوه بر این، در صندوق بار پریزهایی برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی هم تعبیه شده که همراه با نورپردازی محیط بیرونی، اکسپدیشن را به گزینه‌ای عالی برای سفرهای کمپینگ تبدیل می‌کند. در داخل کابین هم فورد ویژگی کاربردی دیگری را با نام کنسول Flex Powered معرفی کرده است. این کنسول می‌تواند تا ۲۰ سانتی‌متر به سمت عقب کشیده شود و برای سرنشینان ردیف دسترس آسان‌تری را به محفظهٔ اشیاء بین صندلی‌های جلو فراهم کند

نسل جدید اکسپدیشن از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی استفاده می‌کند که در تیپ‌های اکتیو، کینگ رانچ و پلاتینوم، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما در تیپ ترمور و ارتقاء سفارشی برای تیپ پلاتینوم، این اعداد به ۴۴۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اکسپدیشن می‌تواند تا ۳۱۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد که با قلاب سفارشی این رقم به ۴۳۵۵ کیلوگرم افزایش میابد.

نسل جدید فورد اکسپدیشن از ۲۴ اکتبر قابل سفارش خواهد بود و تحویل آن از بهار آینده آغاز می‌شود. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ از ۶۱,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود که افزایش ۶ هزار دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar