معرفی نیسان آلتیما ۲۰۲۵

چهارشنبه 31 مرداد 03 ساعت 10:31
معرفی نیسان آلتیما 2025

نیسان برای مدل ۲۰۲۵ موتور ۲ لیتری توربوشارژ تراکم متغیر آلتیما را حذف کرده است و این خودرو حالا فقط با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد.

نیسان آلتیما در مدل ۲۰۲۵ فقط با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد زیرا نیسان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تراکم متغیر این سدان میان سایز را حذف کرده است. این موتور که ۲۴۸ اسب بخار قدرت داشت، در تیپ SR VC-Turbo ارائه می‌شد که حالا حذف شده است. این یعنی آلتیما ازاین‌پس فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد.

این موتور در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نسخهٔ محرک جلو کمی قوی‌تر بوده و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هرچند این اعداد چندان چشمگیر نیستند اما در عوض آلتیما ۲.۵ لیتری مصرف سوخت مناسبی دارد. این سدان ژاپنی در نسخهٔ محرک جلو به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۳ لیتر مصرف می‌کند. این عدد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش پیدا می‌کند که هنوز هم برای یک سدان میان سایز مناسب خواهد بود.

به‌طور دقیق مشخص نیست که نیسان چرا پیشرانهٔ توربوشارژ را از آلتیما حذف کرده اما این شرکت در بیانیه‌ای گفته است که موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تعادلی بهینه بین مصرف سوخت و پرفورمنس را همراه با سازگاری با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌کند که اکثر خریداران آلتیما به دنبال آن هستند. بااین‌حال، شاید دلیل اصلی حذف این موتور، مشکلات و خرابی‌های آن باشد زیرا NHTSA در دسامبر ۲۰۲۳ پس از دریافت انبوهی گزارش خرابی از این موتور، تحقیقاتی را در رابطه با پیشرانهٔ ضریب تراکم متغیر نیسان آغاز کرد. حذف این موتور همچنین می‌تواند نشانه‌ای بر پایان کار آلتیما باشد زیرا هرچند نیسان هنوز چیزی در این رابطه نگفته اما اتو نیوز طی گزارشی به خاتمهٔ تولید آن در پایان سال ۲۰۲۶ اشاره کرده است.

نیسان اما برای جبران حذف این موتور، پکیجی جدیدی بنام اسپشیال ادیشن را برای خانوادهٔ آلتیما مدل ۲۰۲۵ ارائه کرده است. این پکیج ویژگی‌های متعددی را به همراه دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و تریم فیبر کربنی مصنوعی در کنسول مرکزی اشاره کرد. پکیج اسپشیال ادیشن در ظاهر نیز اسپویلر عقب و رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی را به آلتیما اضافه می‌کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar