معرفی هنسی ونوم F5 سری Stealth

یکشنبه 28 مرداد 03 ساعت 07:56
معرفی هنسی ونوم F5 سری Stealth

هنسی از فرصت برگزاری هفته خودرویی مونتری برای معرفی ابرخودروی تولید محدود ونوم F5 سری Stealth استفاده کرده است.

این تیونر و خودروساز مشهور آمریکایی در هفته خودرویی مونتری اولین نسخه از سری محصولات Stealth را رونمایی کرده است. تنها سه دستگاه از هنسی ونوم F5 سری Stealth تولید خواهد شد که دو نمونه کوپه و یک نمونه رودستر خواهند بود. خودروهای موردبحث از جزئیات و ویژگی‌های سفارشی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند تا بتوانند قیمت فراتر از ۳ میلیون دلار خود را توجیه نمایند.

با اینکه نام‌هایی همچون Stealth معمولاً ما را به یاد قطعات فیبر کربنی و تریم های مشکی می‌اندازند اما خودروی موردبحث این‌گونه نیست. با اینکه فیبر کربن در بدنه ونوم F5 دیده می‌شود اما پانل‌های رنگ شده با دست و جزئیات چشمگیر خودرو در کنار قطعات فیبر کربنی خودنمایی می‌کنند. هنسی ونوم F5 سری Stealth بر اساس نسخه پیست محور روولوشن توسعه یافته است. از نظر فنی تغییری دیده نمی‌شود و بنابراین سه خریدار خوش‌شانس خودرو به یک نیروگاه ۸ سیلندر ۱۸۱۷ اسب بخاری دسترسی خواهند داشت. همین پیشرانه در ونوم F5 روولوشن باعث ثبت رکوردهای جدیدی شده است.

تقریباً تمامی بخش‌های خودرو با دست مونتاژ شده تا تعهد هنسی به تولید ابر خودروهای سفارشی را نشان دهد. ساخت عناصر فیبر کربنی F5 سری Stealth از جمله مونوکوک و پانل‌های بدنه حدود ۲۳۵۰ نفر ساعت زمان برده است. رنگ بدنه هم با دست پاشیده می‌شود نیازمند ۶۵۰ تا ۷۵۰ نفر ساعت تلاش است. داخل کابین خودرو شاهد پانل‌های داشبوردی هستیم که توسط دستان هنرمند متخصصان هنسی پوشانده شده و همین موضوع درباره درها و صندلی‌ها نیز صدق می‌کند. هر خودرو به حدی منحصربه‌فرد است که نشانه‌های پنهانی در آن‌ها کار گذاشته شده تا مشتریان بیش از پیش لذت ببرند. جان هنسی مؤسس این کمپانی می‌گوید:

همه می‌دانند که ونوم F5 قوی‌ترین و خشن‌ترین هایپرکار درون‌سوز دنیاست اما آنچه باعث فروش این خودرو می‌شود سطح صنعت‌کاری، کیفیت، زیبایی و توجه به جزئیات است. ترکیب تمامی این موارد در سری Stealth باعث تولید یک اثر هنری منحصربه‌فرد شده است.

هنسی در هفته خودرویی مونتری دو نمونه اول تولیدی را به نمایش گذاشته است. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید ونوم F5 روولوشن سری Stealth کوپه با رنگی به نام سبز المنتال است که با قطعات فیبر کربنی و تریم مشکی بدنه جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. علاوه بر رنگ سبز عناصر طلایی‌رنگ نیز دیده می‌شوند. دیگر ویژگی‌های سفارشی هنسی ونوم F5 سری Stealth شامل شماره مسابقه‌ای ۴۴ در اسپلیتر جلو و بال عقب، کابین مشکی به همراه فیبر کربن، پوشش چرم صندلی‌ها، درها و داشبورد، چرم طلایی متضاد برای بخش‌هایی از صندلی‌ها، فرمان از جنس چرم مشکی با دوخت طلایی و نشان طلایی هنسی روی پشت سری هاست.

دومین خودرو از نوع روولوشن رودستر است که علاوه بر بدنه در بخش‌های دیگر نیز تفاوت‌هایی با مدل یاد شده قبلی دارد. این خودرو بجای فیبر کربن مشکی از طرح آبی بدنه سود برده و نوار همرنگی هم روی ورودی هوای سقف دیده می‌شود. دیگر ویژگی‌های سفارشی مدل رودستر شامل این موارد هستند: شماره مسابقه‌ای ۲۳ در اسپلیتر جلو و بال عقب، رینگ‌های آبی به همراه کالیپرهای ترمز مشکی، کابین آبی به همراه فیبر کربن، چرم آبی برای صندلی‌ها، داشبورد و درها، نشان آبی رنگ هنسی و…

با اینکه هر خودروی تولیدی از مشخصات خاص خود برخوردار است اما هیچ‌کدام از آن‌ها قیمت زیر ۳ میلیون دلار ندارند و این قیمتی است که باید برای یک هایپرکار سطح بالا پرداخت. با اینکه نام خریداران این خودروها اعلام نشده اما جان هنسی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته که این افراد کلکسیونرهای حرفه‌ای هستند و به خودروهای خاص علاقه زیادی دارند. او خاطرنشان ساخته است:

یکی از خریداران اهل دالاس است که به تازگی فراری ۴۹۹P مودیفیکاتا خود را تحویل گرفته و بنابراین طرفدار پر و پا قرص فراری محسوب می‌شود. او خودروهای جذابی در کلکسیون خود دارد و به زودی هم ونوم F5 روولوشن کوپه سری Stealth را به کلکسیون خود اضافه خواهد کرد.

در کلکسیون خریدار نسخه رودستر این ابر خودرو هم محصولاتی همچون پورشه کررا GT و فراری F40 به چشم می‌خورند. هنسی در ادامه می‌افزاید:

جالب‌توجه است که ما مشتریانی داریم که در کلکسیون خود خودروهای بسیار منحصربه‌فردی دارند و F5 را نیز به لیست خودروهای جذاب خود اضافه می‌کنند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar