معرفی هیوندای آیونیک ۵ N

جمعه 26 آبان 02 ساعت 11:01
معرفی هیوندای آیونیک 5 N

هیوندای از خودروی برقی و اسپرت آیونیک ۵ N بازار آمریکایی رونمایی کرد. این خودرو از ۶۴۱ اسب بخار قدرت برخوردار است و در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

هیوندای آیونیک ۵ N بازار آمریکا با چند ماه تأخیر نسبت به نسخه بازارهای جهانی معرفی شد. کراس اور برقی و کم ارتفاع کره‌ای‌ها در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس حضور دارد. مشتریان می‌توانند خودروی یاد شده را با دو پیشرانه برقی و حداکثر قدرت ۶۴۱ اسب بخار انتخاب نمایند. البته قدرت استاندارد آیونیک ۵ N به ۶۰۱ اسب بخار می‌رسد اما عملکرد بوست باعث می‌شود به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر قدرت پیشرانه‌ها برابر با ۶۴۱ اسب بخار باشد.

ویژگی بوست یاد شده تنها یکی از تجهیزات متنوع بکار گرفته شده در هیوندای آیونیک ۵ N است. برای مثال سیستم N لانچ کنترل سه نوع تنظیمات برای کشش را در دسترس راننده قرار می‌دهد و حالت پدال N نیز توانایی‌های عبور از پیچ را به راندمان انرژی ترجیح خواهد داد. مکانیسم ترمز احیا شونده نیز وجود دارد که کاهش سرعت ۰.۶ جی را به ارمغان می‌آورد. در حالت N ریس نیز دو حالت برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو در پیست وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های هیوندای آیونیک ۵ N می‌توان به e شیفت و صدای فعال اشاره کرد که صدا و حس پیشرانه درون‌سوز و گیربکس را شبیه‌سازی می‌کنند.

هیوندای می‌گوید خودروی یاد شده با درگیر شدن تمامی ویژگی‌ها در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد هرچند حداکثر سرعت آن به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه هنوز شعاع حرکتی آیونیک ۵ N مشخص نیست اما باتری ۸۴ کیلووات ساعتی آن می‌تواند در عرض ۱۸ دقیقه از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد برسد. این خودرو به دلیل استفاده از چرخ‌های پهن‌تر و دیفیوزر عقب گیراتر کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و طویل‌تر خواهد بود.

هیوندای در بخش ظاهری نیز تغییراتی در نمای جلو اعمال و از یک اسپویلر لبه‌ای استفاده کرده است. رکاب‌های جانبی با عناصر نارنجی رنگ و رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی به همراه لاستیک‌های پیرلی پی زیرو نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. خودروی موردبحث با ۵ رنگ آبی، مشکی، خاکستری، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد ولی در بخش کابین تنها انتخاب رنگ مشکی با عناصر آبی رنگ وجود دارد. هنوز قیمت هیوندای آیونیک ۵ N مشخص نیست اما نسخه فول آیونیک ۵ لیمیتد استاندارد حدود ۵۵ هزار دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود نسخه N گران‌تر باشد. در مقام مقایسه باید دانست کیا EV6 GT با ۵۷۶ اسب بخار قدرت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و قیمت ۶۳ هزار دلاری دارد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar