معرفی چانگان شنلان SL03

بروزرسانی در: دوشنبه 30 آبان 01 ساعت 09:10
معرفی چانگان شنلان SL03

خودرویی که مشاهده می‌کنید چانگان شنلان SL03 نام دارد، خودرویی قابل‌توجه که از دل صنعت خودروی چین بیرون آمده است. صنعت خودروی این کشور به ویژه در بخشی که روی توسعه خودروهای الکتریکی تمرکز دارد سریع‌تر از همیشه به پیش می‌رود.

بسیاری از استارت آپ های تازه‌نفس وجود دارند که محصولات الکتریکی را در بازار چین به فروش می‌رسانند و خودروسازان مطرح چینی نیز به سرعت با خودروهای جدید خود خریداران را جذب می‌کنند. یکی از جدیدترین شرکت‌هایی که به این بازی پیوسته چانگان است که شرکتی دولتی بوده و مقرش در جیانگبی قرار دارد.

چانگان دو برند جدید را برای تمرکز روی خودروهای الکتریکی تأسیس کرده که یکی از آن‌ها شنلان نام دارد و این برند با محصول جدیدی به نام SL03 به جنگ تسلا مدل ۳ می‌رود. به تازگی ویدئویی از بررسی چانگان شنلان SL03 برقی منتشر شده است که ما نیز می‌خواهیم به برخی از جزئیات آن اشاره کنیم. این خودرو با همکاری شرکت‌های هواوی و CATL توسعه یافته و شبیه لیفت بک‌های مرسوم به نظر می‌رسد. اگرچه شکل کلی آن می‌تواند ما را به یاد تسلا مدل ۳ بیندازد اما خود خودرو طویل‌تر و تیزتر از تسلاست. این خودرو علاوه بر نسخه تمام برقی در نسخه الکتریکی برد بلندتر به همراه پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی نیز عرضه می‌شود اما تمرکز امروز ما روی نسخه برقی آن است.

ابتدا نگاهی به مشخصات فنی چانگان شنلان SL03 بیندازیم. این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. باتری ۵۸.۱ کیلووات ساعتی آن نیز شعاع حرکتی حدود ۵۱۵ کیلومتر را ارائه خواهد کرد. این خودرو می‌تواند در ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

مقایسه این خودرو با تسلا مدل ۳ اغراق‌آمیز نیست چراکه SL03 توانایی‌های عملکردی مشابهی داشته و کلیت طراحی آن‌ها مشابه است. حتی در بخش کابین نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود. این محصول برقی چینی از همان طراحی مینیمالیستی کابین استفاده کرده و خبری از تریم های تزئینی نیست. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این خودرو را می‌توان نمایشگر مرکزی کج شونده دانست که طبق گفته مجری ویدئو مفیدتر از آنچه انتظار می‌رفت عمل کرده است.

قیمت پایه این خودرو حدود ۲۵ هزار دلار اعلام شده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar