معرفی کانسپت نیسان ۲۳-۲۰

چهارشنبه 5 مهر 02 ساعت 08:48
معرفی کانسپت نیسان 23-20

نیسان به مناسبت بیستمین سالگرد مرکز طراحی خود در لندن، کانسپت جذابی بنام ۲۳-۲۰ را معرفی کرده که توسط تیمی جوان با الهام از فرمول E طراحی شده است.

نیسان به مناسبت بیستمین سالگرد مرکز طراحی خود در لندن، کانسپت تمام الکتریکی جذابی را معرفی کرده است. این کانسپت که ۲۳-۲۰ نام دارد، یک خودروی اسپرت شهری است که از مشارکت نیسان در فرمول E الهام گرفته و درعین‌حال به میراث هاچ‌بک‌های جسورانهٔ این شرکت ادای احترام می‌کند. نام این کانسپت نیز از ۲۰ سالگی مرکز طراحی اروپایی نیسان به همراه ۲۳ به معنای سال جاری تشکیل شده است.

این کانسپت توسط تیمی شامل اعضای جوان مرکز طراحی اروپای نیسان طراحی شده است. چیزی که از این تیم خواسته شد ساده بود: طراحی خودروی الکتریکی جذابی که می‌خواهید هرروز با آن در لندن رانندگی کنید. کانسپت ۲۳-۲۰ فرم هاچ‌بک سه‌در دارد که با عناصر آیرودینامیکی شدیدی در جلو و عقب تزئین شده است. یکی از این عناصر، رکاب‌های عمیقی است که جریان هوا را از جلو برای خنک کردن ترمزها وارد کرده و از دریچه‌هایی پشت چرخ‌های جلو خارج می‌کند.

در قسمت جانبی کانسپت همچنین گلگیرهای برآمده‌ای دیده می‌شود که رینگ‌های بزرگی به سبک موتوراسپرت روی لاستیک‌های فاق کوتاه را در خود جای داده‌اند. بالای گلگیرها هم دریچه‌هایی تعبیه شده است نا فشار هوای داخل محفظهٔ چرخ‌ها را کاهش دهد. در عقب این کانسپت طراحان اسپویلر بزرگی روی سقف و دیفیوزری مستطیلی در پایین طراحی کرده‌اند. برای جلو و عقب خودرو نیز چراغ‌هایی LED به شکل دو نیم‌دایره در نظر گرفته شده که تا حدودی فیات ۶۰۰e را به یاد می‌آورد. درهای قیچی، رنگ خاکستری، دریچهٔ هوای روی سقف برای تهویهٔ بهتر داخل و عدد ۲۳ روی گلگیرهای عقب هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این کانسپت هستند.

کانسپت ۲۳-۲۰ اما صرفاً یک پروژهٔ طراحی بیرونی نیست و طراحان داخلی نیسان هم کابینی هماهنگ با ظاهر وحشی خودرو تدارک دیده‌اند. در اینجا صندلی‌های عمیق با پشت‌سری‌های بزرگ، غربیلک فرمان یوغ با دکمه‌ها و کنترل‌های مختلف، یادآور خودروهای مسابقه‌ای هستند. در اینجا همچنین دو صفحه‌نمایش هم تعبیه شده است که اطلاعات مهم را به نمایش درمی‌آورند.

متأسفانه نیسان در مورد مشخصات قوای محرکهٔ الکتریکی کانسپت ۲۳-۲۰ حرفی نزده و به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای تولید آن وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه کانسپت موردبحث پروژه‌ای برای طراحی بیرونی است، انتظار می‌رود برای طراحی مدل‌های الکتریکی آیندهٔ نیسان از آن الهام گرفته شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar