معرفی کراس اوور روسی اولوت i-Joy

یکشنبه 29 آبان 01 ساعت 08:58
معرفی کراس اوور روسی اولوت i-Joy

پس از سدان اولوت i-Pro، کارخانه Motorinvest Lipetsk روسیه مونتاژ کراس‌اوورهای Evolute i-Joy را آغاز کرد و این خودروها آخر هفته آینده در نمایندگی‌های رسمی در هفت منطقه روسیه به فروش خواهند رسید. کراس‌اوور i-Joy الکتریکی نسخه‌ای از کراس‌اوور Dongfeng Fengon E3 چینی ۲۰۱۹ است که با نام Seres 3 (از جمله به اروپا) صادر می‌شود.

از نظر ابعاد، اولوت i-Joy به مدل‌های نام آشنای نیسان قشقایی و اشکودا کاروک نزدیک است. طول - ۴۳۸۵ میلی متر، عرض - ۱۸۵۰ میلی متر، ارتفاع - ۱۶۵۰ میلی متر و فاصله بین دو محور - ۲۶۵۵ میلی متر است. این کراس‌اوور رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی دارد، فاصله از زمین ۱۸۰ میلی‌متر است، اما به عنوان یک کراس‌اوور قابلیت آفرودی ندارد و فقط چرخ‌های جلو محرک است و این کراس اوور برقی از یک شاسی ساده با پایه‌های مک فرسون در جلو و یک سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب استفاده می‌کند. حجم صندوق عقب بدون تا کردن صندلی ۵۳۵ لیتر بوده با تا کردن صندلی‌های عقب تا ۱۲۲۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

کراس‌اوور اولوت i-Joy از یک موتور الکتریکی سنکرون که در محور جلو نصب شده است بهره می‌برد که توان تولید ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور را داراست. اگرچه در اطلاعات اولیه ارقام بالاتری برای توان این خودرو منتشر شده بود. ۳ حالت‌ رانندگی Eco، Normal و Sport در این خودرو وجود دارد. کراس‌اوور اولوت i-Joy با وزن حدود ۱۷۶۵ کیلوگرم می تواند در ۸.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۵۵ کیلومتر در ساعت است.

زیر کف کابین کراس‌اوور اولوت i-Joy یک باتری کششی لیتیوم یونی ۵۳ کیلووات ساعتی با سیستم خنک کننده مایع قرار دارد. خودرو برقی روسی با یک بار شارژ کامل تا حدود ۴۰۷ کیلومتر در چرخه NEDC قابلیت حرکت دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی بین Evolute روسی و دانگ فنگ چینی اصلی، اتصالات شارژ آن است: i-Joy به یک کانکتور ترکیبی Type 2 / CCS2 مجهز شده است که قدرت شارژر AC - 7 کیلو وات و DC - 45 کیلو وات را داراست. در حالت دوم فست شارژ، شارژ باتری از ۲۰% تا ۸۰% حدود ۳۵ دقیقه طول می‌کشد.

کراس‌اوور اولوت i-Joy تنها در یک نسخه فول آپشن ارائه می‌شود. تجهیزات این خودرو شامل شش کیسه هوا، یک سیستم تثبیت کننده حرکت خودرو، پنل ابزار (۱۰.۲۵ اینچ)، یک سیستم چند رسانه ای (همچنین ۱۰.۲۵ اینچ)، روکش چرم، تهویه مطبوع، صندلی‌های جلو برقی و گرم‌کن، دوربین های ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک، سقف پانوراما، کروز کنترل با محدود کننده سرعت، سنسورهای نور و باران و فرمان قابل تنظیم ارتفاع است. چهار رنگ بدنه (مشکی، قرمز، آبی و سفید) برای سفارش در دسترس است.

طبق لیست ارائه شده، قیمت کراس‌اوور اولوت i-Joy حدود ۳ میلیون ۴۹۰ هزار روبل (حدود ۲ میلیارد تومان) است. با این حال، تمام مدل‌های اولوت در برنامه دولتی روسیه با وام‌های ترجیحی خودرو عرضه می‌شود که بر اساس آن ۳۵٪ تخفیف برای وسایل نقلیه الکتریکی مونتاژ شده در روسیه قرار داده شده است، اما این عدد بیش از ۹۲۵ هزار روبل(۵۵۰ میلیون تومان) نخواهد بود و با در نظر گرفتن یارانه، کراس اوور اولوت i-Joy ، حدود ۲ میلیون ۵۶۵ هزار روبل( یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان) قیمت خواهد داشت. همانطور که برنامه ریزی شده است، i-Joy باید عمدتا مورد توجه خریداران خصوصی باشد، در حالی که سدان i-Pro عمدتاً برای مشتریان شرکتی در نظر گرفته شده است.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar