معرفی نسل جدید بی ام و X2 و iX2

پنج شنبه 20 مهر 02 ساعت 12:09
معرفی نسل جدید بی ام و X2 و iX2

کوچک‌ترین شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و، سال ۲۰۲۴ مجهز به انواع پیشرانه‌های برقی و بنزینی و دیزلی تولید می‌شوند. نسل جدید iX2 خودرویی بسیار مهم در گروه کراس‌اوورهای الکتریکی خواهد بود.

یکی از نکات عجیب در سبد محصولات بی‌ام‌و، کوچک‌تر بودن X2 از X1 است. به همین دلیل، اختلاف قیمت هم وجود دارد و X2 ارزان‌ترین شاسی‌بلند شرکت سازنده محسوب می‌شود. دیگر نکته جالب برای این سری محصول با ابعاد کوچک، پیشرانه تمام برقی و تیپ بدنه کوپه است.

اولین X2 سال ۲۰۱۸ معرفی شد و حالا نسل دوم برای تولید در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود. مدل جدید، حس تهاجمی بیشتری دارد و البته با ۱۹ سانتی‌متر طول بیشتر، جادارتر است. شیب سقف، بیش از گذشته شده و نمای اسپرت را تقویت می‌کند. چراغ‌های عقب نیز جذابیت بیشتری دارند. در کلاس کراس‌اورهای کوچک، بی‌ام‌و x2 یکی از معدود خودروهای دنیا خواهد بود که امکان خرید با چرخ‌های ۲۱ اینچ خواهد داشت.

در نمای جانبی، عملا قطعات پلاستیکی دیده نمی‌شوند و تمام بدنه، حتی قاب گلگیرها هم‌رنگ بدنه هستند تا حس یک خودروی لوکس آلمانی تداعی شود. این خودرو فاقد ریل باربند استاندارد کارخانه است و روی درها و رکاب، حجم‌دهی واضح با خطوط برجسته وجود ندارند. طرح چراغ‌های عقب، عجیب به نظر می‌رسد و بخش بزرگی از سپر عقب، با پلاستیک سیاه رنگ ارایه می‌شود. سادگی و پرهیز از خطوط عمیق، روی درپوش صندوق هم رعایت شده است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های x2 جدید نسبت به نسل اول، بهبود فضای کابین برای سرنشینان عقب است. همچنین ۷۱۶ لیتر برای حمل بار داخل صندوق در حالت استاندارد از کف تا سقف وجود دارد که پس از جمع‌شدن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۴۶۴ لیتر می‌رسد.  مدل برقی، صندوق ۵۲۵ لیتری دارد.

در کابین، دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ برای پنل پشت فرمان و صفحه لمسی سیستم سرگرمی به صورت پیوسته شبیه دیگر خودروهای مدرن بی‌ام‌و دیده می‌شود. خریدار می‌تواند مانیتورهای ۱۰/۷ اینچ هم سفارش دهد.

گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ و فناوری دو دیفرانسیل xDrive در تمام مدل‌های X2 بنزینی نسل دوم ارایه می‌شود. این مدل، عملا فاقد ترمز دستی یا ترمز پارک است و بلافاصله پس از خاموش شدن پیشرانه، ضمن فعال‌سازی ترمز روی چرخ‌های عقب، گیربکس را به حالت P می‌برد.

ارزان‌ترین مدل بازار اروپا با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا نسبت به نسل قبل، ۵۰ نیوتن‌متر بهبود داشته باشد. بی‌ام‌و X2 با این تجهیزات، در زمان ۶/۲ ثانیه به سرعت ۹۶  کیلومتر برساعت می‌رسد.  دل M235i از موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۳۱۲ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. تفاوت قدرت در این خودرو و مدل پایه باعث می‌شود، سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت برای M235i، به ۵/۲ ثانیه برسد.

مدل برقی به نام iX2، از دو موتور الکتریکی و سیستم دو دیفرانسیل دایمی استفاده می‌کند. این کراس‌اور، مجموع قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۹۴ نیوتن‌متر دارد. باتری‌های ۶۴/۸ کیلووات ساعتی برای iX2، توان پیمایش ۴۵۰ کیلومتر فراهم می‌کنند و هنگام اتصال به شارژهای DC، حدود ۸۰ درصد ظرفیت را در ۲۵ دقیقه تکمیل می‌کنند. سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت این مدل، ۵/۶  ثانیه است.

آستانه قیمت برای نسل جدید بی‌ام‌و X2 بنزینی، حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود.  مدل M35i نیز ۶ تا ۷  هزار دلار گران‌تر است. برای نسخه برقی، آستانه قیمت ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar