ورود فیات به قلمرو مرسدس بنز با نسخه ویژه خودروی الکتریکی ۵۰۰

سه شنبه 20 خرداد 99 ساعت 15:52
ورود فیات به قلمرو مرسدس بنز با نسخه ویژه خودروی الکتریکی 500

شرکت فیات، رونمایی نسل سوم خودروی ۵۰۰ را با رونمایی از مجموعه‌ای مدل‌های ویژه جشن گرفته است که آخرین آن‌ها، مدل لا پریما می‌باشد. این خودرو مبتنی بر نسخه هاچ بک فیات ۵۰۰ ساخته شده و به کمک آن فیات قصد دارد وارد قلمرو مرسدس بنز شود.

اولین مدل نسخه ویژه این خودرو مارس ۲۰۲۰ رونمایی شد و به سرعت، همه ظرفیت آن فروش رفت. دومین مدل ویژه عرضه شده کاملاً شبیه مدل اول است، ولی با این تفاوت که این خودرو یک سقف بالای سر خود می‌بیند. البته سقف این خودرو فلزی نبوده و در واقع به سانروف پانوراما مجهز شده است. در لیست تجهیزات استاندارد این خودرو مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلوی LED و لوگوهای ویژه این مدل که زیر پنجره‌های عقب نصب شده وجود دارد. خریداران این خودرو از بین سه رنگ بدنه سبز، خاکستری و آبی می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

داخل کابین، فیات یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی، یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی افقی و روکش چرم صندلی‌ها و داشبورد را ارائه کرده است. دوخت بخش میانی صندلی‌ها کلمه فیات را نشان می‌دهد، موردی که به خاص‌تر شدن هرچه بیشتر شدن کابین کمک کرده است.

پیشرانه خودرو تغییری نکرده و لا پریما همان پک باتری لیتیم یونی ۴۲ کیلووات ساعتی را در کنار موتور الکتریکی ۱۱۸ اسب بخاری دارد. حداکثر ظرفیت پیمایش تمام الکتریکی این خودرو ۳۲۰ کیلومتر می‌باشد، البته این عدد طبق چرخه WLTP که معمولاً کمی خوش بینانه می‌باشد به دست آمده است. فیات ۵۰۰ لا پریما صفر تا صد را در ۹ ثانیه پر می‌کند که برای این سگمنت عدد خوبی محسوب می‌شود. حداکثر سرعت خودرو روی ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. پک باتری این خودرو همچنین به قابلیت شارژ سریع تا ۸۵ کیلووات مجهز می‌باشد. برای این که باتری خودرو را به اندازه‌ای شارژ کنید که بتوانید ۵۰ کیلومتر با خودرو رانندگی نمایید، شما فقط به ۵ دقیقه زمان شارژ نیاز خواهید داشت.

برای خرید این نسخه ویژه به عنوان یکی از نخستین مدل‌های فیات ۵۰۰ الکتریکی باید پول خوبی پس انداز کرده باشید. فیات قیمت این هاچ بک زیبا را ۳۴ هزار و ۹۰۰ یورو اعلام کرده است. با پرداخت این مبلغ یک شارژر خانگی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این مبلغ همچنین یارانه‌های دولتی نیز محاسبه نشده‌اند. فیات با این خودرو از نظر قیمتی وارد قلمرو مرسدس بنز شده است. در ایتالیا، سدان بنز کلاس A قیمت پایه‌ای برابر با ۲۹ هزار یورو دارد، قیمت مدل پایه مرسدس بنز GLA از ۳۶ هزار یورو شروع می‌شود. جالب است بدانید قیمت پایه نسل آخر فیات ۵۰۰ قیمت پایه‌ای معادل ۱۵ هزار و ۳۵۰ یورو دارد.

نسخه‌های ارزان‌تر ۵۰۰ الکتریکی بعدها رونمایی خواهند شد و فیات هنوز جزئیاتی از آن‌ها منتشر نکرده است. تا زمان نگارش این مطلب، هنوز مشخص نیست که آیا شرکت فیات می‌خواهد این خودرو را در آمریکا نیز بفروشد یا نه. در آمریکا خودروهای الکتریکی محبوبیت زیادی ندارند، از سوی دیگر خودروهای کوچک نیز در این کشور خیلی محبوب نیستند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar