معرفی پیکاپ جدید چانگان لنتاپ

سه شنبه 17 آبان 01 ساعت 14:27
معرفی پیکاپ جدید چانگان لنتاپ

چانگان لنتاپ (Lantop) جدیدترین محصول چانگان است که قرار است به زودی به بازار چین بیاید؛ پیکاپی که هم طراحی جذابی دارد و هم مشخصات فنی مدرنی را ارائه می دهد.

کمپانی چانگان به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین در سال های اخیر رشد خوبی را در بحث فروش و تکنولوژی ثبت کرد. این خودروساز بیش ترین میزان عرضه را در سال گذشته در بین تمام ابرقدرت های چینی داشت و امسال هم با کامل کردن سبد محصولات، این روند را ادامه خواهد داد. پیش تر، چانگان پژو لندرترک را با نام Kaicene F70 در چین عرضه می کرد، اما حالا پیکاپی در همان رده و با برند چانگان معرفی شده است که تقریباً همان خط طراحی را دارد اما قوای فنی آن به طور خاص توسط چاگان طراحی شده است.

 

طراحی چانگان لنتاپ

طراحی این پیکاپ از بعضی زوایا مبنای طراحی تویوتا هایلوکس را دارد و از بعضی دیگر از زوایا شبیه به لندترک پژو است، اما کلیت طراحی این پیکاپ برگرفته از ترندهای طراحی این روزهای بازار جهانی است. طراحی کلی این خودرو بی شباهت به KMC T8 هم هست، اما به مراتب پخته تر و مدرن تر از آن. در جلو مهم ترین المان ال ای دی خطی چراغ روشنایی روز است که از بالای چراغ های جلو به صورت سرتاسری کشیده شده است. جلوپنجره بزرگ و با حاشیه ای تمام کرومی طراحی شده است و خطوط افقی کرومی را روی آن می بینیم. ترکیب برجستگی گلگیرها و جلوپنجره بزرگ باعث شده است ظاهری خشن و قدرتمند را در چانگان لنتاپ داشته باشیم.

در نمای کناری خطوط طراحی ساده تر هستند، اما با این حال با تغییراتی جزئی سعی شده است بدنه ای متمایز برای چانگان لنتاپ داشته باشیم. برای مثال، خطی افقی را در بالای گلگیر عقب می بینیم و فلاپ های مشکی رنگ در حاشیه گلگیرها باعث شده است هم خودرو پهن تر شود و هم از بدنه محافظت شود. در نمای عقب چراغ ها گرافیک متفاوت و جدیدی دارند و سپر هم طراحی دورنگ را دارد. طراحی دورنگ در رینگ ها، سپرها، رکاب ها و باربند باعث شده است ظاهری اسپرت تر در این پیکاپ داشته باشیم و لنتاپ با دیگر پیکاپ های بازار چین متفاوت باشد.

 

کابین چانگان لنتاپ

درون کابین یک پنل یکپارچه دو صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در خود جا داده است. صفحه نمایش مرکزی مجهز به آخرین نسخه از سیستم های چانگان است و گرافیک و سرعت بسیار خوبی را ارائه می دهد. دسته دنده در وسط و به صورت برقی طراحی شده و سبک طراحی آن شبیه به چیزی است که در اوشان Z6 دیده می شد و این نشان می دهد چانگان برخی المان ها را در تمام طراحی هایش استانداردسازی کرده است. تریم داخلی طراحی دورنگ دارد و در مجموع، طراحی ساده ای را در کابین می بینیم.

در نسخه فول از چانگان لنتاپ امکاناتی کامل نظیر تهویه اتوماتیک، دسته دنده برقی، ترمز پارک برقی، رادار خطی، استارت دکمه ای، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، تنظیم حالت رانندگی، سیستم دنده سبک و سنگین آفرودی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، کروز کنترل و… را می بینیم که نسبت به باقی چینی های همرده سطح بالایی از آپشن است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۵۶۰۰، ۱۹۳۰ و ۱۸۶۵ میلیمتر می باشد.

 

مشخصات فنی چانگان لنتاپ

پیکاپ جدید چانگان در دو نسخه لانگ و معمولی عرضه می شود، اما در هر دو نسخه مشخصات فنی یکسانی را می بینیم. قلب تپنده چانگان لنتاپ پیشرانه ۲ لیتری توربو (Blue Whale) چانگان است که توان تولید نهایت قدرت ۲۳۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد.

این نخستین بار است که پیشرانه تولید چانگان در یک پیکاپ استفاده می شود و پیش از این همیشه موتورهای خودروسازان غیر چینی را در پیکاپ چانگان می دیدیم. انتقال قدرت از این پیشرانه بوسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF آلمان به چرخ های جلو و یا تمام چرخ ها (در نسخه فول) منتقل می شود. این یعنی نسخه ارزان تک دیفرانسیل هم برای این پیکاپ عرضه می شود. سیستم تعلیق فنر در جلو و چنداتصاله در عقب را داریم که باعث می شود سواری نرمی تری را نسبت به دیگر پیکاپ های هم‌رده در لنتاپ داشته باشیم.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar