معرفی چری آریزو ۵ GT

چهارشنبه 9 فروردین 02 ساعت 09:57
معرفی چری آریزو 5 GT

چری عرضه آریزو۵ GT را با ظاهری جدید و سطح رانندگی خودران L2+ راهی بازار می‌کند.

آریزو۵ جی.تی که نسخه ارتقا یافته آریزو۵ است از ۵ روز دیگر راهی بازار خواهد شد.

آریزو۵ GT یک سدان در کلاس A است که با جلوپنجره جدید، چراغ‌های LED جدید و راهنمای پویا dynamic turn signals از آریزو۵ متمایز می‌شود.

 

آریزو۵ GT از نظر ابعاد و اندازه تفاوتی با مدل قبل ندارد و بیشتر تغییرات در طراحی کابین و ظاهر خودرو لحاظ شده است.

آریزو۵ GT دارای یک صفحه نمایش دوگانه ۲۰.۵ اینچی است و از شارژ بیسیم تلفن همراه پشتیبانی می‌کند.

 

سیستم مدیریت کیفیت هوا نیز کیفیت هوای داخل کابین را کنترل می‌کند. همچنین صندلی‌های جلو به گرم‌کن مجهز است.

آریزو۵ GT به سیستم دستیار رانندگی کلاس L2+ تجهیز شده که شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم رانندگی بین خطوط، سیستم SLA، سیستم رادار نقطه کور با دقت بالا در تمام شرایط آب و هوایی و سیستم هشدار تغییر مسیر ناگهانی می‌شود.

طراحی بدنه یکپارچه فولادی با استحکام ۱۳۰۰ مگاپاسکال در نقاط حساس و وجود شش کیسه هوا، پنج ستاره ایمنی سی انکپ C-NCAP را برای آریزو۵ GT به ارمغان آورده است.

در بخش قوای محرکه نیز آریزو ۵ GT به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را برای خودرو فراهم می‌کند.

آریزو۵ GT به یک گیربکس ۹ سرعته CVT با تعویض الکترونیکی تجهیز شده است.

 

محدوده قیمت مدل قدیمی چری آریزو ۵ بین ۱۰۰ تا ۱۰۹ هزار یوآن معادل ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار آمریکا است اما قیمت آریزو۵ GT هنوز اعلام نشده است.

آریزو۵ از خودروهای پرفروش چری محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۱ هزار دستگاه و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۵ هزار دستگاه تولید و فروخته شده و براساس آمار، نیمی از این تعداد به کشورهای مختلف صادر شده است.

سدان آریزو۵ در ایران نیز از خودروهای محبوب به شمار می‌رود و تا امروز ارتقاهای مختلفی تجربه کرده است و نسخه اسپرت و جدید آن در سال جاری از سوی مدیران خودرو راهی بازار می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar