معرفی هیوندای النترا ۲۰۲۴ با نام آوانته در کره جنوبی

سه شنبه 9 اسفند 01 ساعت 09:03
معرفی هیوندای النترا 2024 با نام آوانته در کره جنوبی

النترا ۲۰۲۴ به نام آوانته جدید در کره جنوبی رونمایی شده است. این مدل تغییر چهره نسبت به مدل ۲۰۲۲ دارد و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

رونمایی از النترا نسل هفتم در سال ۲۰۲۰، سبک جدیدی برای خودروهای هیوندای را نشان داد. چراغ‌کشیده و بوم‌رنگی شکل، همراه ساختار یک‌پارچه با جلوپنچره در النترا ۲۰۲۰ وجود داشت. همچنین پهنای نسبتا زیاد سپر، بخش بزرگی از گلگیر و فضای زیر چراغ جلو را پوشش می‌داد.

برای مدل ۲۰۲۴، از امتداد چراغ‌ جلو در راستای خط کاپوت پرهیز شده است. حالا روشنایی اصلی، کمی کوچک‌تر و پایین‌تر دیده می‌شود تا حس اسپرت خودرو بهبود یابد. حجم‌دهی در سپر و جلوپنجره نیز، ساختار منسجم‌تری نسبت به مدل قبلی دارد.

در نمای جانبی و پشت، تفاوت چندانی بین النترا ۲۰۲۴ و ۲۰۲۰ دیده نمی‌شود. حالت کلی بدنه و چراغ‌های عقب، مشابه هستند؛ اما سپر خودرو بازطراحی شده است. مدل جدید همچنان با ۴,۶۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵  میلی‌متر عرض، ۱,۴۱۵ میلی‌متر ارتفاع سقف و فاصله محوری ۲,۷۲۰  میلی‌متر تولید خواهد شد.

برای نسخه‌ی پایه، موتور ۱/۶ لیتر با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر حفظ می‌شود. در بسیاری از کشورها، ارزان‌ترین النترا مجهز به موتور هیبرید ۱/۶ لیتر GDi با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر است. مدل ۱۲۸ اسب بخار در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نسخه‌ی ۱۴۰ اسب بخار حدود ۹ ثانیه زمان می‌برد.

دیگر پیشرانه‌ی مرسوم برای النترا، ۲ لیتر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن‌متر است. این مدل سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۶/۵ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. النترا هیبرید با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر نیز ساخته شده است که شتاب مشابه مدل ۲ لیتر معمولی فراهم می‌کند اما میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

النترا N با موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل، قوی‌ترین نمونه در بازار است و می‌تواند در زمان ۵ ثانیع به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت النترا N امروزی، ۲۵۰ کیلومتر است و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.

اگر هیوندای النترا ۲۰۲۴ شرایط قیمتی مشابه سال ۲۰۲۲ را ادامه دهد، آستانه قیمت ۲۱ هزار دلار برای مدل ۲ لیتر ۱۴۷ اسب بخار خواهد داشت. همچنین النترا هیبرید و النترا N، به ترتیب حدود قیمت ۲۵ هزار و ۳۴ هزار دلار ارائه خواهند کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar