معرفی نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴

یکشنبه 25 دی 01 ساعت 13:57
معرفی نیسان GT-R مدل 2024

نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر، بهبود آیرودینامیک و نسخه‌های جدید نیسمو اسپشیال ادیشن و T-Spec معرفی شده است

هرچند طی سال‌های گذشته شایعات بی‌شماری در مورد ساخت نسل جدید نیسان GT-R منتشر شده اما ظاهراً نسل کنونی این خودرو هنوز هم قصد خداحافظی ندارد زیرا نیسان در نمایشگاه توکیو GT-R مدل ۲۰۲۴ را با تغییراتی معرفی کرده است. طراحان نیسان اقدام به بازطراحی دماغهٔ GT-R با سپر و جلوپنجرهٔ جدید به همراه سپر عقب متفاوت و بال بهینه‌شده کرده‌اند.

به گفتهٔ نیسان، این تغییرات با افزایش داون‌فورس موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی خودرو می‌شود درحالی‌که ضریب درگ بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۰.۲۶ است. مدل نیسمو هم به بال عقب جدیدی با پایه‌های گردن قویی و ۱۰ درصد مساحت بیشتر مجهز شده است. این نسخه همچنین به اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و باله‌های جانبی جدیدی مجهز شده و یک رنگ خاکستری انحصاری جدید بنام خاکستری استیلث هم برای آن ارائه شده است.

برای مدل ۲۰۲۴ همچنین دو مدل جدید به خانوادهٔ GT-R اضافه شده که اولی نیسمو اسپشیال ادیشن نام دارد. این نسخه از تنظیمات آیرودینامیک و تعلیق خاصی بهره می‌برد که روی پرفورمنس تمرکز دارد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در جلو، کاپوت فیبر کربنی، صندلی‌های ریکاروی کربنی مشکی، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده با تریم قرمزرنگ و قطعات متعادل‌کنندهٔ وزن در پیشرانه نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخهٔ جدید هستند. به گفتهٔ نیسان، نیسمو اسپشیال ادیشن بالاترین پرفورمنس را در کل خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ خواهد داشت.

دومین عضو جدیدی که به خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۴ اضافه شده نیز نسخهٔ T-Spec است که درواقع دوباره به لیست مدل‌های این سوپرکار ژاپنی بازگشته است. T-Spec که بالاتر از تیپ پریمیوم قرار می‌گیرد و در رنگ‌های سبز ملنیوم و بنفش نیمه‌شب ارائه می‌شود، از تنظیم خاصی در سیستم تعلیق بهره می‌برد که تعادلی بین راحتی و پرفورمنس برقرار می‌کند. ازجملهٔ سایز ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه نیز می‌توان به گلگیرهای جلوی عریض‌تر، سیستم کنترل پویایی با تنظیم نیسمو، ترمزهای کربن سرامیکی نیسمو، رینگ‌های ۲۰ اینچی طلایی‌رنگ، نشان‌های ویژه و تودوزی چرمی نیمه آنیلین و جیر سبز تیره اشاره کرد.

زیر کاپوت GT-R مدل ۲۰۲۴ اما تغییری صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو هستیم که ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل است تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد. GT-R نیسمو هم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور استفاده می‌کند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند پیشرانه بدون تغییر باقیمانده اما اصلاحاتی روی پلت‌فرم خودرو صورت گرفته که سواری راحت‌تری را با کاهش سروصدا و لرزش فراهم می‌کند.

نیسان GT-R مدل ۲۰۲۴ در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ژاپن می‌شود و در تابستان نیز نسخهٔ نیسمو از راه خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشتهٔ عرضهٔ GT-R در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی متوقف شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar