درخواست بی ام و از هانس زیمر برای ساخت صدای خودروهای الکتریکی

بروزرسانی در: پنج شنبه 6 تیر 98 ساعت 17:37
درخواست بی ام و از هانس زیمر برای ساخت صدای خودروهای الکتریکی

هانس زیمر تقریباً ۴۰ سال است که برای فیلم‌های سینمایی موسیقی متن می‌سازد. از فیلم‌های معروفی مانند Bayhem مایکل بی گرفته تا Transformers:Revenge of the Fallen وی همیشه شاهکارهای زیادی را توانسته خلق کند و برای بسیاری از کارهایش جوایزی مهم نیز دریافت کرده است. شرکت بی ام و ظاهراً از این آهنگساز آلمانی درخواست کرده تا به آن‌ها در ساخت صداهای خودروهای الکتریکی کمک کند. ظاهراً این پروژه قرار است از مدل کانسپت ویژن ام نکست شروع شود.

با همکاری رنزو ویتاله که مهندس آکوستیک و طراحی صدای بی ام و می‌باشد، این دو نفر قرار است یک کتابخانه صوتی بی ام و به نام BMW IconicSounds Electric بسازند. این پروژه می‌خواهد مجموعه‌ای از صداها برای ایجاد ارتباط احساسی و عاطفی بین راننده و خودروی الکتریکی وی بسازد. جنس تیمر، از مدیران ارشد بی ام و می‌گوید به کمک این کتابخانه صوتی، یک راننده قادر خواهد بود تا لذت رانندگی را با تمام وجود خود تجربه کند.

زیمر و ویتاله قطعاً صداهایی برای مدل ویژن ام نکست در استودیوهای زیمر در لندن و لس آنجلس ساخته‌اند. ما هنوز نمی‌دانیم این قطعه‌های ساخته شده چگونه روی گوش تأثیر می‌گذارند، ولی بدون شک همیشه کارهای زیمر فوق العاده اند. ویتاله در صحبت‌های خود گفته که آن‌ها با تمرکز روی زیبایی و پیچیدگی خودروها و توانایی آن‌ها برای جابجایی مردم، صداهایی را تصویرسازی کرده و ساخته‌اند که به ایجاد حس شگفتی از طریق صدا کمک می‌کند. ویتاله گفته در کار خود از اثر artistic installations ساخته جیمز تورل و الافور الیاسون الهام گرفته است. زیمر نیز در صحبت‌هایی گفته هدفش ساخت مجموعه‌ای است که شتاب گیری را به تجربه‌ای تبدیل می‌کند که در طول آن، راننده درون مجموعه‌ای از ترکیب صداهای مختلف حرکت می‌نماید.

طبق قوانین اروپا، تمام خودروهای الکتریکی باید از خود صدایی قابل شنیدن برای عابرین پیاده تولید کنند. ولی ظاهراً پروژه جدید بی ام و روی صدای کابین تمرکز کرده و عابرین پیاده قرار نیست آن را بشنوند. در حالی که طبق توضیحات ویتاله و زیمر کاری که در دست ساخت است به نظر ما فوق العاده خواهد بود، ولی چه کسی است که دوست نداشته باشد داخل بی ام و خود موسیقی متن سه گانه Dark Knight یا شیر شاه ساخته زیمر را گوش کند؟

autoblog

منبع: Z4Car

 

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

رونمایی از کانسپت موتورسیکلت R18 بی ام و + تصاویر

رونمایی از پروژه سری ۵ الکتریکی ۷۱۱ اسب بخاری بی ام و + تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "درخواست بی ام و از هانس زیمر برای ساخت صدای خودروهای الکتریکی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

صدا میخوای چیکار مثل ایران گاری و خرپا ضبط ماشین را برداریند بابا