رشد فروش نیو در ماه اکتبر ۲۰۲۲

سه شنبه 17 آبان 01 ساعت 11:56
رشد فروش نیو در ماه اکتبر 2022

نیو، خودروساز چینی، گزارش داد مجموع خودروهای الکتریکی این شرکت در ماه اکتبر به بالای ۱۰هزار دستگاه رسیده که ۱۷۴درصد بیشتر از یک سال قبل است.

ماه گذشته، این شرکت تعداد ۵هزار و ۹۷۹ کراس‌اوور و شاسی‌بلند (افزایش ۶۰درصدی نسبت به سال گذشته) و ۲هزار و ۹۲۸ دستگاه خودروی سدان (رده جدید) به فروش رساند. اکثریت قریب به اتفاق فروش نیو در چین است.

مساله اصلی این است که بعدا چه اتفاقی می‌افتد، زیرا چین بار دیگر تحت‌تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته و محدودیت‌های جدید، این شرکت را ملزم به بستن تاسیسات تولیدی خود می‌‌کند.

نیو در اول نوامبر اعلام کرد تولید و تحویل خودرو به دلیل چالش‌های عملیاتی در کارخانه‌ها و همچنین نوسانات زنجیره تامین به دلیل شرایط کووید-۱۹ در مناطق خاصی در چین محدود شده است.

با‌ این‌حال، در ۲ نوامبر، رویترز تایید کرد این شرکت تولید خود را متوقف کرده است. دشوار است که بتوان حدس زد چقدر ممکن است طول بکشد تا تولید مجدد شروع شود.نیو شش مدل خودروی برقی (EC6 ،ES6 ،ES7 ،ES8 ،ET5 و ET7) ارائه می‌دهد.

همه به غیر از ET5 در مرکز تولید پیشرفته JAC-NIO در استان‌های چین تولید می‌شوند. ET5 در دومین کارخانه نیو در نئوپارک به تولید می‌رسد. EC6 ،ES6 و ES8 مبتنی بر پلتفرم نسل اول هستند، در‌حالی‌که ES7، ET5 و ET7 براساس پلتفرم NT 2.0 تولید می‌شوند.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar