رونمایی از موتور جدید شورولت اکسپرس مدل ۲۰۲۱

دوشنبه 19 اسفند 98 ساعت 21:32
رونمایی از موتور جدید شورولت اکسپرس مدل 2021

میزان فروش ناوگان خودروهای تجاری شرکت جنرال موتورز از سال ۲۰۱۳ تاکنون رشدی ۶۷ درصدی داشته و خودروی شورولت اکسپرس که اکنون با مدل ۲۰۲۱ وارد ۲۶ سالگی خود شده فقط در سال ۲۰۱۹ توانسته ۱۲ درصد از کل فروش خودروهای تجاری جنرال موتورز را به خود اختصاص بدهد. از آن جایی که تقریباً ۷۰ درصد خریداران شورولت اکسپرس موتور ۶ لیتری ۳۴۱ اسب بخاری Vortec هشت سیلندر خورجینی ۶ لیتری را هنگام خرید انتخاب کرده‌اند، شرکت جنرال موتورز برای مدل سال جدید یک پیشرانه قوی‌تر هشت سیلندر خورجینی برای این خودرو تدارک دیده است. شورولت اکسپرس مدل ۲۰۲۱ که از تابستان امسال قابل سفارش خواهد بود و همچنین تراک های Low Cab Forward را می‌توان با یک پیشرانه جدید ۶.۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی سفارش داد که قبلاً روی تراک های شورولت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۰ عرضه شده بود.

خروجی‌های این موتور جدید در مقایسه با سیلورادو تغییری نکرده و همان ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور است که در مقایسه با موتور شش سیلندر قبلی به ترتیب ۱۷ و ۲۴ درصد افزایش یافته‌اند. در تراک های LFC همین پیشرانه ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در قیاس با ۲۹۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۴ نیوتن متر موتور ۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی افزایش ۱۸ و ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

رونمایی از موتور جدید شورولت اکسپرس مدل 2021

طبق اعلام وب سایت GM Authority، موتور جدید ۶.۶ لیتری جانشین تمامی پیشرانه‌های هشت سیلندری خواهد شد که در حال حاضر روی این خودرو وجود دارد. این موتور جدید امکان استفاده از سوخت گاز مایع و CNG را نیز دارد. این موتور همچنان از همان گیربکس شش دنده اتوماتی که روی مدل فعلی قرار دارد استفاده خواهد کرد. موتور پایه خودرو همچنان همان پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۴.۳ لیتری اکو تک با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. سومین پیشرانه‌ای که مشتریان می‌توانند هنگام سفارش شورولت اکسپرس مدل ۲۰۲۱ انتخاب کنند یک موتور ۴ سیلندر دورامکس دیزلی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. هر دوی موتورهای مذکور به یک گیربکس هشت دنده اتومات متصل می‌شوند.

رونمایی از موتور جدید شورولت اکسپرس مدل 2021

تراک های شاسی کب Medium Duty سیلورادو ۴۵۰۰، ۵۵۰۰ و ۶۵۰۰ اچ دی نیز برخی آپگریدهای جذاب برای مدل سال جدید خواهند داشت. شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند برای دو مدل با کوتاه‌ترین طول بین دو محور، اتاق‌های درازتر سفارش بدهند. مهندسان جنرال موتورز با اعمال برخی تغییرات حداکثر وزن ترکیبی خالص خودرو را به ۱۶.۷ تن افزایش داده‌اند. از دیگر تغییرات قابل توجه این خودرو می‌توان به اضافه شدن یک دیفرانسیل عقب مکانیکی برای بهبود چسبندگی و یک پورت برای توان دهی در سمت چپ خودرو اشاره کرد. این پورت بدین منظور اضافه شده که کاربر بتواند از هر دو سمت تراک از تجهیزات صنعتی و کشاورزی استفاده کند.

رونمایی از موتور جدید شورولت اکسپرس مدل 2021

هنوز مشخص نیست که آیا این موتور روی تراک جی‌ام سی ساوانا نیز عرضه خواهد شد یا نه، ولی به نظر می‌رسد به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar