رونمایی همزمان از فورد فوکوس جدید در چین و اروپا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
رونمایی همزمان از فورد فوکوس جدید در چین و اروپا

مدتی است که خبرهای خوبی در مورد خودروهای کوچک در آمریکا شنیده نمی‌شود. این سگمنت هر روز که می‌گذرد، قافیه را بیشتر به کراس اورها می‌بازد، شرکت فورد مدل فیستا را در بازارهای زیادی عرضه نکرده و گفته می‌شود جنرال موتورز هم قصد دارد شورولت سونیک را در سال جدید میلادی از خط تولید خارج کند. ولی یک خبر که امروز منتشر شده و دوست داران خودروهای کوچک را منتشر کرده این است که نسل جدید فورد فوکوس در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد.

این خودروساز آمریکایی نسل جدید این خودروی کامپکت را امروز در دو مراسم مختلف در اروپا و چین که به صورت همزمان برگزار شد رونمایی کرد، کمپانی امسال در همین بازارها این خودرو را به فروش می‌خواهد برساند. فورد گفته مشتریان آمریکای شمالی برای خرید این خودرو باید تا نیمه دوم ۲۰۱۹ صبر کنند. دلیل این امر احتمالاً به خاطر انتقال خط تولید فوکوس از ایالت میشیگان آمریکا به چین می‌باشد، تغییری که خط تولید مختص بازار آمریکای شمالی این خودرو را تقریباً یک سال تعطیل می‌کند. ولی زمانی که فوکوس جدید وارد آمریکا شود، فورد می‌گوید مشتریان می‌توانند انتظار سواری و کابین راحت با یک تجربه رانندگی بهتر را داشته باشند. فورد می‌گوید نسل چهارم فوکوس کلاً از نو طراحی شده و همچنین ادعا کرده که درطراحی و توسعه آن، از بازخوردهای مشتریان در سراسر جهان بهره برده است. فورد می‌گوید هر مدل فوکوس مطابق با بازار هدفی که دارد سفارشی سازی خواهد شد.

فوکوس در بازارهای جهانی به عنوان یک سدان چهار درب، استیشن ۵ درب و هاچ بک ۵ درب قرار است وارد بازار شود، البته احتمال عرضه نسخه استیشن در بازار آمریکا خیلی کم است. در مراسم‌های امروز، شرکت فورد از فوکوس ST-Line، مدل لوکس‌تر فوکوس Vignale و مدل با ارتفاع نسبتاً بیشتر فوکوس Active در اروپا رونمایی کرد و دو نسخه تیتانیوم و ST-Line ویژه بازار چین در همین کشور رونمایی شدند.

به لطف تصاویر جاسوسی و تیزرهای مختلفی که قبلاً منتشر شده بود، چیزی در مورد طراحی این خودرو ما را سورپرایز نکرد. طراحی چراغ‌های جلو در مقایسه با مدل قبلی بسیار زیباتر شده و بسته به تریم، به رشته‌های LED خاصی مجهز هستند. فوکوس جدید هم چنین به یک کاپوت درازتر و یک طراحی قسمت جلو با آیرودینامیک بهتر مجهز شده است. مدل جدید همچنین بر خلاف داشتن ابعاد بدنه مشابه با مدل فعلی فوکوس، کابین جادارتری هم دارد. سرنشین‌های عقب به لطف افزایش طول بین دو محور فضای شانه، زانو و ران بیشتری را تجربه خواهند کرد. علاوه بر این، طراحی خودرو به گونه‌ای انجام شده که سوار و خارج شدن از آن کار راحتی باشد.

یکی از اهداف این نسل فوکوس کاهش پیچیدگی و در عین حال حفظ انعطاف پذیری خودرو برای بازارهای زیادی که قرار است در آن‌ها فروخته شود بود. فورد می‌گوید تعداد ترکیب‌های قابل سفارش این خودرو را ۹۲ درصد کاهش داده و در برخی بازارها این تعداد از ۳۶۰ به ۲۶ ترکیب رسیده است. این موضوع موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود و راه را برای ورود معماری‌های ماژولار در آینده هموار می‌نماید.

شاسی و سیستم تعلیق جدید فوکوس، طبق ادعای فورد ۲۰ درصد استحکام پیچشی بهتری دارند. این خودروی کامپکت همچنین از یک سیستم فرمان برقی جدید بهره می‌برد که گفته می‌شود حس و حال فرمان بهتری در مقایسه با مدل فعلی به راننده منتقل می‌نماید. یک موتور ۱ لیتری توربو اکوبوست سه سیلندر در چین به عنوان موتور پایه ارائه خواهد شد و کمپانی همزمان آپشن یک موتور ۱.۵ لیتری توربو اکوبوست جدید با ۱۵۰ یا ۱۸۲ اسب بخار برای کسانی که به دنبال نیروی بیشتر هستند هم در نظر گرفته است. در اروپا گزینه‌های موتور فعلاً یک ۱.۵ لیتری اکوبوست و یک ۲ لیتری EcoBlue توربودیزل هستند. یک گیربکس هشت دنده اتومات جدید قرار است همراه با برخی از این موتورها به صورت آپشن ارائه شوند. فورد می‌گوید گزینه‌های پیشرانه این خودرو برای آمریکای شمالی، نزدیک به زمان رونمایی از آن اعلام خواهد شد.

فوکوس جدید گفته می‌شود به پکیج Co-Pilot360 فورد که مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی هستند مجهز خواهد شد. بسته به منطقه، امکانات و تجهیزات دقیق متفاوت خواهند بود، ولی به طور کلی مواردی مانند سیستم کمکی فرمان انحصاری فورد، چراغ‌های جلو سازگارشونده، یک نسخه جدید از سیستم کمکی پارک فعال که به صورت خودکار دنده را روی دنده عقب تنظیم می‌کند و کروز کنترل فعال که از قابلیت توقف و حرکت، تشخیص تابلوی محدودیت سرعت و حرکت در مرکز لاین بهره می‌برد را می‌توان نام برد. فوکوس جدید همچنین از سیستم اطلاعات سرگرمی سینک ۳ فورد بهره خواهد برد که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی دارد.

ای کاش ممنوعیت عجیب و غریبی که دولت برای واردات خودروهای آمریکایی تعیین کرده وجود نداشت و ما هم می‌توانستیم مانند مردم دیگر کشورها، از این دست خودروها خریداری کنیم. چقدر به خودروهای آمریکایی علاقه دارید؟ به نظر شما خودروهای آمریکایی در صورت حضور در بازار ایران چه سهمی از بازار کشورمان می‌توانستند به خود اختصاص دهند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی همزمان از فورد فوکوس جدید در چین و اروپا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

خودرو امریکایی بیاد یک درصد بازارم با زور میگیره چون قیمتش نجومی میشهشاید پنج برار قیمت واقعی