سرمایه گذاری آلمان‌ها برای توسعه فناوری خودروهای خودران و برقی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
سرمایه گذاری آلمان‌ها برای توسعه فناوری خودروهای خودران و برقی

کمپانی زد اف آلمان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیربکس در دنیا است اخیراً اعلام کرده می‌خواهد در صنعت توسعه فناوری خودروهای خودران و برقی ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام برقی و الکتریکی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و کمپانی‌های خودروسازی در دنیا است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط زیست برقی و خودران پیشگام باشد و در این خصوص هم سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده است.

حالا کمپانی زد اف (ZF) بعنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گیربکس خودرو در جهان تصمیم گرفته است که دز طول ۵ سال آتی در خصوص توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ ارائه داده است، می‌توان دریافت که این کمپانی آلمانی با اختصاص ۲.۸ میلیارد دلار در سال، در ۵ سال آتی می‌خواهد ۱۴ میلیارد دلار هزینه کند.

این کمپانی همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر با طراحی و توسعه یک ون باربری برقی با قابلیت رانندگی خودران و اتوماتیک، قصد دارد این محصول جدید را تا دو سال آینده برای تولید انبوه آماده سازی کند.

در نمایشگاه خودروهای تجاری و صنعتی که در شهر هانوفر آلمان برگزار شد، این کمپانی عنوان کرده بود که ون یاد شده قادر خواهد بود به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کرده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سر چهارراه و تقاطع‌ها را شناسایی کند و در صورت عبور افراد پیاده یا موتورسوار، به موقع ترمز کرده و متوقف شود.

ولف هنینگ شایدر مدیر اجرایی کمپانی زد اف یادآوری کرده است که این کمپانی در حال گفت و گو با چند شرکت برای فروش محصولات خود در خصوص حمل و نقل تجاری و صنعتی است. از آنجایی که خدمات پست آلمان (DHL) در حال حاضر بر روی توسعه ون‌های کاملاً برقی و الکتریکی تمرکز دارد، انتظار می‌رود در آینده‌ای نچندان دور از خودروهای خودران هم در سالهای آینده بهره بگیرد.

تاکنون کمپانی‌های زیادی مانند اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تأیید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته‌ای مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها رفت و آمد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar