خرید سهام استون مارتین توسط جیلی

جمعه 15 مهر 01 ساعت 11:14
خرید سهام استون مارتین توسط جیلی

اوایل امسال بود که شرکت استون مارتین لاگوندا، پیشنهاد جیلی و InvestIndustrial را برای سرمایه‌گذاری رد کرد. این کمپانی ۱۰۹ ساله انگلیسی در آن مقطع اعتقاد داشت پیشنهادات دریافتی، جذابیت ندارند و فرصت بهتری برای بهبود وضعیت سرمایه سهامداران ایجاد نمی‌کنند.

اما حالا این شرکت انگلیسی در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، با سرمایه‌گذاری جیلی موافقت کرده است. جالب است بدانید جیلی هم اکنون سهام کمپانی های ولوو، لوتوس، پولستار(شاخه برقی ولوو)، پروتون (برند ملی مالزی) و بخشی از مرسدس بنز را نیز دراختیار دارد.

منبع این خبر بیانیه اخیر جیلی است. این کمپانی که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چینی به شمار می‌رود، در بیانیه خود از حصول توافق با استون مارتین لاگوندا خبر داده است. بر این اساس جیلی حالا مالکیت ۷.۶ درصد از سهام برند انگلیسی را در اختیار دارد. مشخص نیست که این میزان، در ازای دریافت چه مبلغی به چینی‌ها واگذار شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان نیز از سهامداران اصلی استون مارتین لاگوندا محسوب می‌شود. این نهاد سهمی ۱۶.۷ درصدی در خودروساز انگلستانی دارد. به غیر از جیلی و نهاد مذکور، Yew Tree و مرسدس هم به ترتیب با ۱۸.۳ و ۹.۷ درصد جزو سهامداران بزرگ استون مارتین لاگوندا هستند.

جیلی و علاقه زیاد به سرمایه گذاری در برندهای بزرگ
جیلی علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در خودروسازان معتبر بین‌المللی دارد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این برند چینی مالک برندهای بزرگی مثل ولوو، لوتوس، پولستار، پروتون و شرکت London Electric Vehicle Company محسوب می‌شود. برندهای تازه‌تاسیس لینک اند کو، Zeekr و Geometry نیز به این کمپانی تعلق دارند. در کنار این‌ها باید گفت لی شوفو، رئیس هیئت مدیره جیلی مالک ۹.۷ درصد از سهام گروه مرسدس بنز است.

سرمایه‌گذاری جیلی در استون مارتین، تنها چند هفته پس از رونمایی لوگو و شعار جدید کمپانی انگلیسی رسانه‌ای می‌شود. بد نیست اشاره کنیم این کمپانی خود را برای تولید اولین مدل تمام الکتریکی مهیا می‌کند. این مدل در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

استون مارتین از سال ۲۰۲۶ همه محصولات خود را با پیشرانه الکتریکی‌شده به فروش خواهد رساند. البته قبل از آن و در سال ۲۰۲۴، مدل والهالا با پیشرانه هیبریدی شارژی معرفی خواهد شد. قلب اصلی پیشرانه این سوپراتومبیل پایین‌رده را موتور V8 ساخت AMG تشکیل می‌دهد.

خبرآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar