سود بزرگ هیوندای به لطف شاسی بلندها

سه شنبه 1 مرداد 98 ساعت 16:46
سود بزرگ هیوندای به لطف شاسی بلندها

شرکت کره ای خودروسازی هیوندای گزارش فروش خود در آمریکا را روز دوشنبه منتشر کرد که توانسته رکورد رشد سود را در هفت سال گذشته بزند.

هیوندای پیش بینی می کند سهم بازار آمریکای ان ها امسال دوباره رشد کند. هدف شرکت در حال حاضر سهم بازار ۴.۲ درصدی در مقایسه با عدد ۳.۹ درصدی سال پیش است. این در حالی می باشد که فروش شاسی بلند جدید پالیسید از نیمه دوم سال جاری شروع شده است. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سهم خود از بازار آمریکا را با ۵.۲ درصد برساند.

عملکرد خوب در کره و همچنین در آمریکا طی سه ماه منتهی به ژوئن در واقع توانسته اند کاهش فروش اندک شرکت در چین را جبران کنند. جایی که به دلیل جنگ تجاری با آمریکا این روزها بازار خودروی خوبی ندارد.

برای حفظ اوضاع فعلی خود در آمریکا که بزرگ ترین بازار خارجی هیوندای محسوب می شود، شرکت گفته قصد دارد مدل های شاسی بلند را در مجموعه محصولات بازار آمریکای خود به ۶۷ درصد در سال ۲۰۲۳ برساند که رشد قابل توجهی در مقایسه با ۵۱ درصد سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

طرح احیای هیوندای را چانگ ایوی-سان بعد از شش سال متوالی کاهش سود شرکت توانست به خوبی اجرایی کند. این مدیر ارشد شرکت هیوندای ظاهرا به دنبال سرمایه گذارهای جدید است تا بتواند با اجرای طرح تجدید ساختار مالکیت شرکت، جای پدر ۸۱ ساله خود را به عنوان مدیرعامل بگیرد.

سود بزرگ هیوندای به لطف شاسی بلندها

سال گذشته نیز طرح مشابهی ارائه شده بود که با مخالفت سرمایه گذاران آمریکایی شرکت با شکست روبرو شد. از سال پیش تاکنون، چانگ همواره مدیران خارجی زیادی را به شرکت آورده است. اخیرا در ماه آوریل بود که وی کارلوس گون، مدیرعامل جنجالی و سابق نیسان را به عنوان مدیر اجرایی جهانی و آمریکای شرکت برگزید.

در فاصله ماه آوریل تا ژوئن، فروش آمریکای هیوندای ۳ درصد رشد کرده و شرکت در کل شرایط خوبی را تجربه می کند. در کره، مدل های جدید مانند پالیسید و سدان سوناتا به شرکت کمک کرده اند تا فروش خود را ۸.۱ درصد افزایش بدهد.

روی هم رفته، سود خالص شرکت در سه ماهه دوم سال با افزایش ۳۱.۲ به ۷۸۰.۴۴ میلیون دلار رسیده است. سود عملیاتی نیز با افزایش ۳۰.۲ درصدی در پی افزایش ۹.۱ درصدی درآمدها بیشتر شده است.

با این حال، پیش بینی می شود با توجه به برنامه اتحادیه کارگری کره برای تحریم هیوندای شرکت با مشکلات تامین قطعات مدل هایی مانند پالیسید در کره و آمریکا روبرو شود. اتحادیه مذکور شنبه هفته آینده در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar