نگاهی خودرویی به ملاقات تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی خودرویی به ملاقات تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون

زمانی که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ملاقاتی تاریخی در روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور داشتند، هر دوی آن‌ها هنگام ورود به محل ملاقات و خروج از آن، ناوگان اسکورت کامل خود را همراه داشتند. هم ترامپ و هم کیم جونگ اون، داخل لیموزین‌های امنیتی خود به محل نشست آمده و از آن خارج شدند. در این مطلب، ما می‌خواهیم خودروهای لیموزین رئیس جمهور امریکا و رهبر کره شمالی را با هم مقایسه کنیم.

با ما همراه باشید تا به صورت دقیق، به بررسی خودروها پرداخته و شما را با فکت های خودرویی جالب در مورد این دیدار آشنا کنیم.

۱ - مدل خودروها

لیموزین ریاست جمهوری آمریکا (معروف به هیولا)، عکاس: مایک ویلسون / گتی ایمیجز

  • ترامپ: یک لیموزین کادیلاک کاستوم زرهی
  • کیم: یک لیموزین مرسدس بنز S600 پولمن زرهی

دونالد ترامپ لیموزین ریاست جمهوری خود را که با عناوین دیگری مانند کادیلاک وان یا هیولا هم شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ تحویل گرفت. این خودروی کاملاً سفارشی ساخت جنرال موتورز هیچ شباهتی با خودروهای معمولی ندارد و مدلی کاملاً ویژه است. ولی به دلیل استفاده از چراغ‌های جلو و عقب کادیلاک اسکلید در آن، ظاهر خودرو شبیه یک مدل کادیلاک شده است.

کیم نخستین بار در سال ۲۰۱۴ داخل این لیموزین مرسدس بنز اس ۶۰۰ پولمن خود مشاهده شد. با توجه به عدم حضور مرسدس بنز در کره شمالی و تحریم این کشور توسط آمریکا و اروپا، معلوم نیست کیم چگونه توانسته این لیموزین را خریداری کند.

۲ - تجهیزات ایمنی و اسلحه‌ها

بادی گاردهای کره‌ای در حال دویدن کنار لیموزین کیم جونگ اون / خبرگزاری فرانسه / گتی ایمیجز

  • لیموزین ترامپ چند اسلحه و لوله پرتاب گاز اشک آور داخل جلوپنجره خود دارد.
  • هر دو خودرو ضد گلوله و ضد بمب هستند.

کادیلاک ترامپ تا جای ممکن به تجهیزات ایمنی و اسلحه‌های مختلف مجهز شده است. خودروی وی ضد گلوله و ضد بمب بوده و کابین آن در برابر حملات شیمیایی و بیولوژیکی عایق کاری شده است. پشت جلوپنجره آن چندین اسلحه و لوله پرتاب گاز اشک آور مخفی شده که در صورت لزوم، به کار گرفته می‌شوند. طراحان این خودرو به فکر همه چیز بوده‌اند، داخل صندوق این لیموزین چند ویال خون از نوع خون رئیس جمهور وجود دارد که در مواقع اضطراری پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کادیلاک کیم هم ضد گلوله است و بدنه آن، استحکام یک تانک را دارد، برای محافظت از سرنشین‌ها در برابر انفجار بمب، کف خودرو زرهی می‌باشد. پنجره‌های فوق العاده ضخیم لمینت دار برای جلوگیری از متلاشی شدن، از داخل یک لایه پلی کربنات دارند.

۳ - اندازه خودرو و وزن

لیموزین ریاست جمهوری آمریکا در مقابل هتل ترامپ / عکاس: اولیور دولیری پول / گتی ایمیجز

  • خودروی ترامپ سنگین‌تر است.
  • از سوی دیگر، خودروی کیم طول بیشتری دارد.

اگر چه کادیلاک ترامپ ظاهری شبیه به یک سدان دارد، ولی روی پلت فرم یک تراک ساخته شده است. این خودروی فوق العاده قدرتمند تقریباً هشت تن وزن دارد و طول آن برابر با ۵.۵ متر است. درب‌های خودرو از جنس فولاد زرهی با ضخامت تقریباً ۲۰ سانتی متر ساخته شده و پنجره‌های آن ۱۳ سانتی متر ضخامت دارند.

لیموزین کیم هم ظاهری سدان مانند دارد. این خودرو با وزن ۵.۵ تنی خود بسیار سبک‌تر از کادیلاک ترامپ است. با این حال، ۵.۵ تن وزن این خودرو تقریباً بیش از دو برابر وزن یک مدل عادی است. از نظر طول، خودروی کیم با طولی بیشتر از ۶ متر، طویل‌تر از کادیلاک دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

۴ - اندازه موتور و سرعت

خودروی رسمی دولت کره شمالی در حال انتقال کیم جونگ اون، رهبر این کشور / عکاس: آنتونی والاس / خبرگزاری فرانسه / گتی ایمیجز

  • به دلیل وزن بالا، خودروی ترامپ حداکثر سرعتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
  • خودروی کیم می‌تواند سرعت خود را حداکثر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

هیولای ترامپ به یک موتور ۸.۱ لیتری هشت سیلندر خورجینی Vortec مجهز می‌باشد. به گزارش اتوویک، این موتور بنزینی است و خبری از دیزل نیست. به دلیل وزن سنگین خودرو، حداکثر سرعت آن بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند و مصرف سوخت میانگین آن برابر با ۲۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

مرسدس بنز کیم، از سویی دیگر، به یک موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر خورجینی ۶ لیتری توربو دوقلو مجهز شده است. حداکثر سرعت آن برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که در مقایسه با خودروی ترامپ، بسیار بیشتر می‌باشد. اگر کیم و ترامپ یک مسابقه درگ با هم برگزار کنند، حدس زدن برنده کار سختی به هیچ وجه نیست.

۵ - امکانات سفارشی

لیموزین ریاست جمهوری آمریکا (معروف به هیولا)، عکاس: سول لوئب / گتی ایمیجز

  • ناوگان اسکورت لیموزین ترامپ برج مخابراتی تلفن همراه مختص خود را دارد.
  • خودروی کیم، برای راحتی جناب رهبر به یک توالت مجهز شده است.

مرسدس بنز رهبر کره شمالی، برای راحتی هر چه تمام‌تر وی، به امکاناتی که به صورت اختصاصی برای او طراحی شده‌اند مجهز می‌باشد. پشتی صندلی‌های این خودرو به طور تقریباً کامل خوابیده می‌شود و فضای پای سرنشین آن، در حد هواپیماهای شخصی است. شاید جالب‌ترین نکته در مورد این خودرو، وجود یک توالت شخصی برای کیم جونگ اون داخل آن باشد. دلیل این کار واضح است، کدام دیکتاتوری را می‌شناسید که هنگام سفر از توالت عمومی بخواهد استفاده کند؟!

جزئیات در مورد کابین کادیلاک دونالد ترامپ بسیار اندک بوده و کسی، خیلی از داخل آن باخبر نیست. صندلی‌های لیموزین ریاست جمهوری قبل از این مدل که در تصاویر می‌بینید، به روکش چرم آبی تیره مجهز شده بودند. البته ترامپ در جریان ملاقات با کیم، بخش‌هایی از کادیلاک خود را به وی نشان داده است.

۶ - قیمت

رهبر کره شمالی در حال دست تکان دادن برای مردم داخل مرسدس بنز خود / خبرگزاری فرانسه / گتی ایمیجز

  • کادیلاک ترامپ: حدوداً ۱.۵ میلیون دلار
  • مرسدس کیم: ۱.۵۷ میلیون دلار

هزینه ساخت کادیلاک ترامپ تقریباً ۱.۵ میلیون دلار است. در ناوگان ریاست جمهوری ۱۲ دستگاه از این خودرو وجود دارند. در مورد بحث تعمیر و نگهداری این خودرو، در تیم همراه رئیس جمهور امریکا یک فرد وجود دارد که باید حواسش به این مسائل همیشه جمع باشد. درست حدس زده‌اید، یک مکانیک همیشه همراه با خودروها سفر می‌کند. به گزارش اتوویک، این مکانیک که در عین حال، یک مأمور مسلح فدرال هم هست، مجموعه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی مختلف برای عیب یابی سیستم‌های مختلف خودرو را همراه خود دارد.

لیموزین مرسدس بنز قدیمی کیم بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ فروخته شده است. طبق برخی اطلاعات منتشر شده در آن مورد، گفته می‌شود دولت کره شمالی خودروی مذکور را به قیمت تقریباً یک میلیون دلار فروخته است. این روزها، یک دستگاه اس ۶۰۰ پولمن زرهی در آلمان قیمتی برابر با ۱.۵۷ میلیون دلار دارد.

۷ - خودروها چگونه به سنگاپور رسیدند

 خودروهای ناوگان دونالد ترامپ در حال انتقال به آسیا / منبع عکس: اکانت توییتر سرویس مخفی دولت آمریکا

  • یک هواپیمای باربری آمریکایی، در سفرهای ریاست جمهوری خودروهای ناوگان او را جابجا می‌کند. گاهی اوقات خود رئیس جمهور هم با این هواپیما جابجا می‌شود.
  • یک هواپیمای باربری روسی خودروی کیم را به سنگاپور آورد.

علاوه بر ارسال رهبرها، تیم‌های همراه و پرسنل امنیتی به این جزیره کوچک در جنوب مالزی، هر دو کشور کار سنگینی برای آماده سازی از لحاظ لجستیکی و ارسال خودروها به سنگاپور داشتند. در حالی که ترامپ معمولی داخل هواپیمای خود به نام Air Force One به کشورهای مختلف پرواز می‌کند، تمامی خودروها و دیگر وسایل نقلیه موجود در ناوگان همراه وی داخل هواپیمای بزرگ باربری C-17 Globemaster به سنگاپور آمدند.

در حالی که کیم با یک هواپیمای خطوط هواپیمایی چین به سنگاپور رسید، وظیفه انتقال لیموزین او را یک هواپیمای باربری روسی، که تحت مالکیت Air Koryo قرار دارد بر عهده داشت. Air Koryo ایرلاین ملی کره شمالی محسوب می‌شود.

۸ - ترامپ خودروی خود را به کیم نشان می‌دهد

ترامپ در حال نشان دادن کادیلاک خود به کیم جونگ اون / منبع عکس: توییتر بلومبرگ

  • در حالی که دو رهبر آمریکا و کره شمالی کنار هم در حال قدم زدن بودند، ظاهراً آن بحث معروف بین مردها که "ماشینت چیه؟" پیش آمده است! ترامپ با خوشحالی در حال نشان دادن خود به کیم در تصویر بالا دیده می‌شود.

کیم به طور کلی علاقه زیادی به خودروهای لوکس غربی دارد. این موضوع را بارها در گزارش‌های مختلف شنیده‌ایم. هنگام ثبت این تصویر، کیم با رویی گشوده پاسخ ترامپ را داده و تیم همراهان ترامپ با باز کردن درب خودرو، این امکان را برای کیم فراهم کردند تا نگاهی به داخل این خودرو بیندازد. در این لحظه عکاس‌ها تلاش زیادی برای ثبت تصاویری خوب از کابین این خودرو انجام دادند. این اتفاق هنگام پیاده روی این دو، بعد از جلسات مختلف و نهار کاری افتاده بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar