سیستم کمک به دور زدن در فورد برانکو

سه شنبه 30 آذر 00 ساعت 12:53
سیستم کمک به دور زدن در فورد برانکو
دکمه ی جدید «کمک به دور زدن در مسیر تنگ» یا Trail Turn Assist به هر راننده ناشی کمک می کند که دور دونات بزند یا در پیچ تند و سربالایی در مسیرهای کوهستانی به راحتی بالا برود.

مهندسان محدودیت های پیمودن مسیرهای تنگ و صعب العبور در دشت و دمن را با فناوری ها و سامانه های جدید کاهش می دهند. وانت R1T ریویان به جای موتورهای درون سوز، باتری بسیار سنگینی استفاده می کند، هامر برقی جنرال موتورز می تواند اوریب شبیه به خرچنگ حرکت کند و از روی موانع بخزد. حالا مهندسان فورد هم برای آن که در این گونه نوع آوری ها عقب نمانند سامانه ای را طراحی کرده اند که شعاع دور زدن خودرو را کاهش می دهد و نام آن را «کمک به دور زدن در مسیر تنگ» یا Trail Turn Assist گذاشته اند.

این فناوری خیلی ساده است. در خودروهایی که نیروی سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ مستقل اعمال می شود [در اصطلاح AWD مخفف All-Wheel Drive] با فشردن یک دکمه چرخ عقب سمت راننده، ترمز می گیرد در حالی که سه چرخ دیگر حین دور زدن با قدرت حرکت می کنند. با این تکنیک، خودرو در کمترین فضا دور می زند.

به نظر می رسد که این تکنیک، خاص و انحصاری فورد رانکو [دو در یا چهار در] با سامانه انتقال قدرت اتومات ۱۰سرعته است. اما به هر حال یکی از فناوری های جدید است که لذت رانندگی در دشت و دمن، جاده های خاکی و تنگ را بیشتر می کند.

فورد می گوید که این امکان جدید در فورد یک «سامانه برداری کردن گشتاور» torque vectoring system است. به بیان ساده تر، این سامانه می تواند گشتار را به طور مستقل به هریک از چرخ ها منتقل کند و در صورت لزوم،‌ یکی از چرخ ها دریافت کننده این نیرو نباشند.

زمانی که چرخ عقب سمت راننده هنگام دور زدن متوقف می شود و سه چرخ دیگر در حرکت هستند، چرخ متوقف شده مثل لنگر عمل می کند و خودرو در کوتاه ترین شعاع دور می زند. کاربرد آن هم بیشتر در مسیرها خاکی، پیچ در پیچ و رو به بالا است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar