تولید یک شاسی‌ بلند کوچک براساس بنز کلاس G

دوشنبه 8 اسفند 01 ساعت 15:36
تولید یک شاسی‌ بلند کوچک براساس بنز کلاس G

روزنامه آلمانی هندسبلات در گزارشی از تولید یک شاسی‌ بلند کوچک بنز براساس کلاس G کارخانه خبر داده که قرار است در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود. این روزنامه از منابعی در کارخانه شنیده که همه مدیران موافق ساخت این ماشین نیستند، اما اولا کالینوس، مدیر بنز از تولیدش حمایت می‌کند.

اولا کالینوس می‌خواهد بنز به جای تولید محصولات بیشتر، درآمدش را از طریق فروش مدل‌هایی افزایش دهد که سود بیشتری دارند. با این استراتژی بنز تولید مدل‌های کوچک کلاس A و B را متوقف می‌کند و مدل‌های لوکس بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد.

کلاس G یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کارخانه است. این ماشین با ایده‌ای از شاه سابق ایران در اواخر دهه هفتاد میلادی به بازار آمد و اکنون یکی از لوکس‌ترین و محبوب‌ترین ماشین‌های کارخانه است. قیمت ارزان‌ترین مدل کلاس G حدود ۱۲۰ هزار یورو است، اما اکثر خریداران امکانات بیشتری برای ماشین سفارش می‌دهند تا جایی که رسیدن قیمتش به ۲۰۰ هزار یورو عادی است. تقاضا برای این شاسی‌بلند آنقدر زیاد است که خریداران گاهی باید تا یک سال منتظر تحویل ماشین بمانند. بنز سال آینده یک مدل کاملا الکتریکی از کلاس G به بازار عرضه خواهد کرد.

روزنامه هندسبلات می‌گوید مدل کوچک‌تر کلاس G هم الکتریکی خواهد بود و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. این روزنامه درباره ظاهر ماشین اطلاعاتی نداده است. نزدیک‌ترین ایده‌ای که کارخانه از یک کلاس G کوچک نمایش داده، کانسپتی است که در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نمایش داده شد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar