شورولت مالیبو هیبریدی به تاریخ می‌پیوندد

چهارشنبه 27 شهریور 98 ساعت 18:51
شورولت مالیبو هیبریدی به تاریخ می‌پیوندد

بعد از مدل سال ۲۰۱۹، خودروی شورولت مالیبو هیبریدی دیگر در خانواده محصولات شرکت وجود نخواهد داشت. این خبر را به نقل از یکی از منابع داخل شرکت وب سایت گرین کار ریپورتز منتشر کرده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که تقریباً یک سال پیش بود که شورولت ولت پلاگین هیبریدی که پیشرانه‌ای یکسان با شورولت مالیبو هیبریدی داشت برای همیشه به تاریخ پیوست. ظاهراً، در خانواده محصولات مدل ۲۰۲۰ شورولت هیچ مدل هیبریدی وجود نخواهد داشت.

مالیبو هیبریدی نتوانست در طول عمر کوتاه خود خیلی در بازار آمریکا دوام بیاورد. این خودرو که سال ۲۰۱۶ رونمایی شده بود، از یک پیشرانه هیبریدی مشابه با ولت، متشکل از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر اکوتک در کنار دو موتور الکتریکی استفاده می‌کرد. البته این خودرو یک پک باتری بسیار کوچک‌تر ۱.۵ کیلووات ساعتی داشت و نمی‌توانست فقط با تکیه بر قدرت الکتریکی خود حرکت کند. این خودرو در حالت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی معادل فقط ۵ لیتر بنزین مصرف می‌کرد. در شرایطی که جنرال موتورز این روزها در حال خانه تکانی در مجموعه محصولات خود است و همچنین با توجه به کاهش علاقه مردم و خریداران به مدل‌های سدان، از سویی دیگر به دلیل حرکت جمعی خودروسازان به سمت تولید خودروهای الکتریکی، ساخت یک سدان سایز متوسط هیبریدی از نظر اقتصادی خیلی ایده خوبی مخصوصاً در آمریکا نیست.

طبق اعلام کوین کلی، از مدیران ارشد شورولت، خودروی مالیبو هیبریدی صرفاً به دلیل فروش کم از خطوط تولید شرکت خارج شد. جنرال موتورز البته آمار دقیق فروش شورولت مالیبو هیبریدی را اعلام نکرده، ولی به طور کلی فروش جهانی مالیبو طی سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است. طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، شورولت فقط ۶۵ هزار و ۱۷۱ دستگاه مالیبو فروخته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، کاهشی ۱۴.۷ درصدی از کل ۷۶ هزار و ۴۱۷ دستگاه را نشان می‌دهد.

در حال حاضر شورولت مالیبو مدل ۲۰۲۰ فقط ۵ تریم و دو پیشرانه دارد. تریم های آل، آل اس، آر اس و آل تی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر و گیربکس CVT استفاده می‌کنند. از سوی دیگر مدل پرمیر به یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر و یک گیربکس ۹ دنده اتومات مجهز است.

با توجه به حذف شورولت ولت و مالیبو هیبریدی از خانواده محصولات شرکت، شورولت هم اکنون فقط یک خودروی سبز در میان مدل‌های خود دارد که همان مدل تمام الکتریکی بولت می‌باشد. ولی خبر خوب این که شرکت هم اکنون مدل‌های تمام الکتریکی بیشتری را در دست طراحی دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar