فروش نخستین مدل تولیدی تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ به قیمت ۲.۱ میلیون دلار + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اسفند 98 ساعت 13:32
فروش نخستین مدل تولیدی تویوتا سوپرا 2020 به قیمت 2.1 میلیون دلار + تصاویر

همان طور که می دانید، خرید اولین مدل تولیدی یک خودرو که از خط تولید خارج می‌شود، برای کلکسیون دارهای خودرویی همیشه ارزش بسیار بالایی داشته است، مخصوصاً اگر خودروی مورد بحث مدلی غنی مانند تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ باشد.

همان طور که ماه پیش اعلام شده بود، نخستین مدل تولیدی سوپرای جدید روز گذشته در حراجی برت جکسون که تمام عواید آن به کارهای خیریه اختصاص یافته بود، در شهر اسکاتزدیل آریزونا به حراج گذاشته شد. در همین حراجی همچنین نخستین مدل تولیدی فورد موستانگ شلبی GT500 هم به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شده بود. برنده این حراجی کریگ جکسون، مدیرعامل و مالک حراجی برت جکسون بود که کل عواید حاصله به امور خیریه اختصاص داده خواهد شد.

نهایتاً بعد از پیشنهادهای مختلف، روی عدد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بود که چکش زده شد و نخستین تویوتا سوپرای خارج شده از خط تولید به فروش رفت. عواید حاصل از فروش این خودرو به انجمن قلب آمریکا و بنیاد باب وودروف اختصاص داده خواهد شد. این بنیاد از خانواده‌های کسانی که در ارتش آمریکا اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند پشتیبانی می‌کند.

این خودرو اولین سوپرایی است که از خط تولید خارج شده و همچنین نخستین مدل سوپرای بازار آمریکا محسوب می‌شود. شماره VIN آن ۲۰۲۰۱ بوده که به ۴ رقم اول مربوط به مدل سال آن است و عدد ۱ به معنی نخستین مدل خارج شده از خط تولید می‌باشد.

رنگ بدنه این خودرو هم خاص و تکی بوده و این رنگ خاکستری مات با قاب آینه‌های قرمز و رینگ‌های مشکی مات دیگر روی هیچ مدل سوپرایی ارائه نخواهد شد. داخل کابین، این خودرو از دو رنگ مشکی و قرمز استفاده کرد و تزئینات فیبر کربنی زیادی را می‌توانیم در بخش‌های مختلف ببینیم.

جدا از ترکیب رنگ خاص آن، روی کاور موتور نخستین مدل سوپرای خارج شده از خط تولید را آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا امضا کرده است. برنده حراجی همچنین یک تجربه مسابقه‌ای VIP را می‌تواند با تویوتا سهیم شود. این برنامه ویژه شامل یک لباس مسابقه‌ای حرفه‌ای خاص، دو بار امکان حضور در پیست و شانس حضور در پیست محبوب و معروف TOYOTA OWNERS 400 - Richmond Raceway می‌شود.

البته که بازگشت دوباره این مدل افسانه‌ای ژاپنی‌ها موافقان و مخالفان خود را دارد، ولی هنوز کسی نتوانسته توانایی‌های فوق العاده بالای آن را، آن طور که باید به چالش بکشد. اگر اوضاع به خوبی برای این خودرو پیش برود و تعداد موافقان بازگشت سوپرا افزایش یابد، داشتن نخستین مدل تولیدی این خودرو می‌تواند برای هر کسی فوق العاده باارزش باشد.

منبع ترجمه: motor1

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar