قرارداد سرمایه گذاری مشترک بی ام و با گریت وال چین منعقد شد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قرارداد سرمایه گذاری مشترک بی ام و با گریت وال چین منعقد شد!

با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک میان گروه خودروسازی بی‌ام و با گریت‌وال موتور، تولید نسخهٔ الکتریکی مینی از سال ۲۰۱۹ در چین استارت خواهد خورد.

کمپانی بی‌ام‌ و و خودروساز چینی گریت‌وال موتور، چند روز پیش قراردادی برای ساخت خودروی الکتریکی مینی (Mini) از طریق سرمایه‌ گذاری مشترک ۵۰:۵۰ در چین امضا کردند. در کمپانی با حضور لی کی‌کیانگ نخست وزیر چین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تعهد دادند تا سرمایه‌گذاری مشترکی برای توسعه و ساخت وسایل نقلیه برقی در چین انجام دهند.

سرمایه‌گذاری مشترک  منعقد شده در چین علاوه بر تولید خودروی برقی مینی، زیرساختی برای تولید سایر محصولات الکتریکی توسط گریت‌وال ایجاد خواهد کرد. راه‌اندازی کمپانی جدید نیازمند تائید مقامات چینی و اتمام فرآیند ثبت برند تجاری است. این سرمایه‌گذاری مشترک در استان جیانگ سو صورت گرفته است، که بی‌ام‌و و گریت‌وال با مشارکت یکدیگر کارخانه مدرن و پیشرفته‌ای تاسیس خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره گروه بی‌ام‌و AG، هارالد کریگر، در مراسم امضای قرارداد گفت: امضای چنین قراردادی نشان‌دهنده سطح جدیدی از همکاری بین چین و آلمان است. این همکاری استراتژیک یک پیروزی آشکار برای گروه خودروسازی بی‌ام‌و و گریت‌وال موتور است، که به ما این قابلیت را خواهد داد که به طرح‌های بلندپروازانه چین برای وسایل نقلیه جدید برقی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در حوزه حمل‌ونقل کمک کنیم.

تمرکز فعالیت‌های مشترک سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و و گریت‌وال برروی تامین قطعات، توسعه و تولید خودروی الکتریکی برای بازار چین خواهد بود. در سال ۲۰۱۷، چین چهارمین بازار بزرگ فروش محصولات مینی بود که حدود ۳۵،۰۰۰ دستگاه به بازار عرضه کرد. تولید خودروی برقی مینی در چین از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

بی‌ام‌و جدیدا در رویدادی که در مونیخ با حضور مدیران اجرایی این کمپانی برگزار شد، به آینده خودروی برقی در سبد محصولات خودروساز آلمانی اشاره کردند. در این رویداد که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های مختلف برپا شد، بی‌ام‌و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵، بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از خودروهای ساخت این کمپانی دارای سیستم محرکه برقی خواهند بود. پیش از این بی‌ام‌و برنامه‌های خود را برای تولید ۲۵ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ مطرح کرده است که همه آن‌ها طبق معماری نسل پنجم (مجهز به پکیج باتری در کف خودرو) ساخته خواهند شد. چنین معماری بیش‌تر برای خودروهای شاسی‌بلند مناسب است و بی‌ام‌و در این کلاس تصمیم به عرضه چند مدل دارد. در حال حاضر بی‌ام‌و به طور سالانه حدود ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش می‌رساند که سهم ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل فروش، رقمی بین ۳۷۵۰۰۰ تا ۶۲۵۰۰۰ خودروی الکتریکی می‌شود.

الیور زیپسه، عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و در زمینه تولید بیان کرد: ما فرض را بر آن گذاشته ایم که تا سال ۲۰۲۵، چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از خودروهای تولیدی بی‌ام‌و، موتور برقی داشته باشند. اما احتمال دارد این مقدار ۴۰ درصد، یا این‌که تن‌ها ۱۰ درصد باشد.

برنامه کنونی بی‌ام‌و این است که هر مدل اصلی از محصولات این کمپانی قادر به پشتیبانی از انواع خودروی برقی و خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی (PHEV) و همچنین موتورهای معمولی خواهد بود و ظرفیت کافی برای ساخت مدل‌های خاص الکتریکی مانند بی‌ام‌و iNext نیز در آینده وجود خواهد داشت. پروژه خودروی برقی بی‌ام‌و iNEXT در سال ۲۰۲۱ نمایش داده خواهد شد و یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های بی‌ام‌و به شمار می رود.

قبل از این رویداد، بی‌ام‌و با امضای قرارداد تولید مشترک با برلیانس اتوموتیو و راه‌اندازی کمپانی BBA از تولید شاسی‌بلند بی‌ام‌و iX3 در کارخانه شنیانگ در استان لیائونینگ خبر داده بود. بی‌ام‌و تائید کرد که قسمتی از تیراژ خودروی iX3 تولید شده در چین برای صادرات در نظر گرفته شده است.

با توجه به افزایش درخواست افراد برای خرید خودروی الکتریکی در پی برنامه‌های مختلف دولتی در چین برای کاهش آلودگی، این حرکت منطقی به نظر می‌رسد. پیش بینی می شود که تولید خودروی برقی شاسی‌بلند بی‌ام‌و iX3 در چین با استقبال خوبی روبرو شود. این یکی از اقدامات چین برای کاهش آلودگی در شهرهای مختلف از جمله پکن و شانگهای است.

شاسی‌بلند الکتریکی بی‌ام‌و iX3 در اوائل سال جاری به عنوان خودروی مفهومی نمایش داده شد. این مدل، دارای پیشرانه برقی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت، باتری لیتیوم یون ۷۰ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی تا ۴۰۰ کیلومتر است. اعلام شده است که شارژ سریع این خودرو با ۱۵۰ کیلووات و استفاده از شارژر استاندارد CCS تا حدود ۸۰ درصد ظرفیت باتری، در حدود ۳۰ دقیقه صورت می گیرد.

بی‌ام‌و همچنین با افزودن تولید شاسی‌بلند به بازار چین و بالابردن قیمت محصولات شاسی‌بلند تولید شده در آمریکا، به تعرفه اعمال شده توسط دولت ترامپ واکنش نشان داد. این افزایش قیمت شامل محصولات شاسی‌بلند تولید شده در کارخانه اسپارتانبورگ ایالت کارولینای جنوبی می‌شود که در بازار چین فروخته خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar