لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ با تکنولوژی‌های بیشتر می‌آید

چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 15:08
لکسوس GX 460 مدل 2020 با تکنولوژی‌های بیشتر می‌آید

شرکت لکسوس شاسی بلند GX 460 را برای مدل سال ۲۰۲۰ به روزرسانی کرده است. GX 460 یکی از شاسی بلندهای قدیمی حال حاضر بازار است و تقریباً ۱۰ سالی از رونمایی آن می‌گذرد. جالب است بدانید این خودرو مبتنی بر تویوتا لندکروزر پرادو ساخته شده که اندکی در مقایسه با لندکروزر ویژه بازار آمریکا ابعاد کوچک‌تری دارد.

در این به روزرسانی شرکت لکسوس تغییراتی جزئی روی GX 460 اعمال کرده تا آن را با دیگر محصولات فعلی شرکت همگام نگه دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جدید اشاره کرد. البته همان طور که اشاره شد این تغییرات به مانند آن چه قبلاً روی GX 460 اعمال شده جزئی هستند. برخی تغییرات رنگ و تریم نیز روی این خودرو انجام شده که شامل اضافه شدن روکش چرم قرمز نیز می‌شود، ولی پیشرانه دست نخورده باقی مانده و همچنان همان هشت سیلندر خورجینی ۴.۶ لیتری با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور است.

با این حال، شاسی بلند GX 460 با توجه به ریشه پرادویی خود توانایی‌های آفرود خوبی داشته و اکنون در مدل ۲۰۲۰، این توانایی‌ها قرار است با یک پکیج آفرود جدید که فقط روی تریم لاکچری ارائه خواهد شد تقویت شوند. به کمک دوربین‌هایی که در اطراف خودرو نصب شده راننده می‌تواند دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف GX 460 داشته باشد و همچنین دو سیستم Crawl Control و Multi Terrain Select نیز سواری با GX 460 در مسیرهای سخت را بسیار راحت‌تر کرده‌اند.

لکسوس GX 460 مدل 2020

سیستم Crawl Control به خودرو کمک می‌کند تا در مسیرهای سخت، بتواند با سرعتی ثابت به خوبی به مسیر خود ادامه بدهد. سیستم انتقال قدرت GX 460 به یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز مجهز شده است. از سوی دیگر سیستم مولتی ترین سلکت هرزگردی چرخ‌ها را کنترل می‌کند و می‌تواند به صورت خودکار تنظیمات سیستم را برای رانندگی در جاده‌های گلی، شنی، صخره‌ای و سایر شرایط جاده‌ای تغییر بدهد. خودرو همچنین به سیستم کمکی حرکت در سرازیری، سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش فعال مجهز شده است.

از نظر تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی، لکسوس GX 460 به صورت استاندارد به مجموعه Safety System+ مجهز بوده و مواردی مانند سیستم هشدار پیش از تصادف، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کنترل نوربالای اتومات، کروز کنترل رادار دینامیک سرعت بالا را دارد. یکی از ایراداتی که به مدل ۲۰۱۸ این خودرو گرفته می‌شد کمبود تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی بود که در مدل جدید، آن‌ها نیز برطرف شده‌اند. سواری خودرو نیز به لطف اضافه شدن مواردی مانند سیستم تعلیق دینامیک Kinetic بسیار بهتر شده است. همچنین برای این بخش آپشن سیستم تعلیق هوشمند قابل تنظیمی هم وجود دارد که از سیستم‌های کنترلی الکتریکی به جای روغنی استفاده می‌کند. جزئیات قیمت گذاری GX 460 مدل ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar