۱۴.۵ سال متوسط طول عمر خودروها در ترکیه

چهارشنبه 27 بهمن 00 ساعت 12:23
۱۴.۵ سال متوسط طول عمر خودروها در ترکیه

مؤسسه آمار ترکیه [TÜİK] گزارش کرده است که از وسایل نقلیه پلاک شده در ترکیه ۵۳ درصد خودروی سواری، ۲۲ درصد موتورسیکلیت، ۱۴.۶ درصد وانت یا کامیون کوچک هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده همین مؤسسه تا دسامبر ۲۰۲۱ تعداد کل خودروهای پلاک شده در ترکیه به ۲۵.۲‌ میلیون دستگاه رسیده است. در این گزارش آمده است: «از کل خودروهای پلاک شده در ترکیه، ۵۴.۳ درصد سواری، ۱۶.۳ درصد وانت و کامیون کوچک، ۱۴.۸ موتورسیکلت، ۸ درصد تراکتور، ۳.۵ درصد کامیون، ۱.۹ درصد مینی بوس، ۰.۹ اتوبوس و ۰.۳ درصد خودروها با مقاصد خاص هستند.»

متوسط عمر این ۲۵ میلیون خودرو در ترکیه ۱۴.۵ سال است. از ۶۱۴,۰۳۷ دستگاه خودروی سواری پلاک شده بین ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱، سهم خودروهای بنزین سوز ۶۲ درصد است.۲۳.۶ درصد دیگر گازوئیل سوز و ۹.۲ درصد باقیمانده برقی، هیبریدی و ۵.۲ درصد گاز طبیعی مایع [LPG] هستند.

کل ظرفیت تولید خودرو در ترکیه به انضمام کامیون و تراکتور ۲ میلیون دستگاه در سال است اما فقط ۱.۳ میلیون دستگاه در سال از این ظرفیت تولید می شود.

سال ۲۰۲۱ ترکیه موفق به صادرات ۹۳۷,۰۰۰ دستگاه وسایل نقلیه شد که برای این کشور ۲۹.۹ میلیارد دلار ارزآوری داشته است از این تعداد، ۵۶۵,۳۶۱ میلیون دستگاه به ارزش ۹.۳ میلیون دلار،‌ خودروی سواری بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar