میزان فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸

پنج شنبه 15 فروردین 98 ساعت 13:58
میزان فروش جهانی خودرو در سال 2018

فروش جهانی خودرو در سال گذشته میلادی تنها با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۸۶ میلیون دستگاه رسید.

یکی از جذاب‌ترین گزارش و آمارهایی که هرساله از طرف مؤسسات تحقیقاتی و آماری در جهان منتشر می‌شود، میزان فروش خودروهای مختلف، کمپانی‌های خودروسازی و مدل‌های گوناگون آنهاست که به وضوح نشان‌دهنده میزان موفقیت، محبوبیت و استقبال مشتریان در کشورهای گوناگون جهان است.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best-selling-cars حاکی از آن است که میزان فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی با یک رشد ۰.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷، بر روی عدد ۸۶ میلیون دستگاه خودرو ایستاد و ثبت شد.

در این بین، کمپانی‌های خودروسازی فولکس واگن، تویوتا و رنو نیسان از جمله موفق‌ترین برندهای خودرو در جهان در سال اخیر میلادی به شمار رفته و توانسته‌اند پرفروش‌ترین گروه‌های فعال در صنعت خودروسازی در جهان شناخته و اعلام شوند.

همچنین تویوتا پیشگام‌ترین و محبوب‌ترین برند خودرو شد و سری اف کمپانی فورد لقب پرفروش‌ترین مدل خودرو در جهان و تویوتا کورولا هم عنوان خودروی سواری استاندارد و محبوب جهان را از آن خود کردند.

شاسی بلندها و کراس‌اوورها هم با تجربه یک رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن، به رکورد بی سابقه‌ای در سال اخیر میلادی دست یافته و موفق شدند لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع خودرو در جهان را به خود اختصاص دهند. به عبارتی دیگر، فروش خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور در ۲۰۱۸ میلادی، ۳۰ میلیون دستگاه گزارش شده است که رشد و افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

در این بین، خودروهای برقی و الکتریکی که در سال‌های گذشته از محبوبیت و توجه زیادی برخوردار شده‌اند، با ۷۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی، یکی از اعجوبه‌های بازارهای جهانی فروش خودرو به شمار می‌روند و همانطور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو قبلاً برآورد کرده بودند، وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست با توجه به تمرکز دولت‌ها و کمپانی‌های خودروسازی بر روی توسعه و سرمایه گذاری‌های گسترده در آن، آینده درخشانی خواهند داشت پس پیش بینی می‌شود که این روند صعودی استقبال گسترده از خودروهای برقی و الکتریکی در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که سال ۲۰۱۸ سال چالش برانگیز و دشواری برای فروش خودرو بود چون که بازارهای مختلف تأثیرگذار مانند چین و اروپا با مشکلات بزرگ و گوناگونی از جمله جنگ تجاری با آمریکا و افزایش تعرفه‌های گمرکی که محدودیت‌های زیادی برای کمپانی‌های خودروسازی ایجاد کرده، رو به رو بودند و همین عمل هم باعث شد که آمار فروش خودرو به شدت سقوط کند و از بعضی از برآوردها معادل فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در جهان رقمی بسیار پایین‌تر را به خود اختصاص دهد.

نمودار زیر میزان فروش انواع گوناگون خودروهای تولیدی در جهان را به تفکیک شاسی بلند و کراس اوور (SUV)، کامپکت، نیمه کامپکت، سایز متوسط، وانت پیکاپ، ون، اسپرت و لوکس را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد که به شرح زیر است:

میزان فروش جهانی خودرو در سال 2018

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar