همکاری تویوتا و شرکت چینی BYD برای ساخت خودروهای الکتریکی

شنبه 29 تیر 98 ساعت 17:35
همکاری تویوتا و شرکت چینی BYD برای ساخت خودروهای الکتریکی

شرکت تویوتا گفته که قصد دارد در یک برنامه همکاری، باتری خودروهای الکتریکی را با شرکت چینی BYD تولید کند. این همکاری در راستای برنامه تویوتا برای یافتن شرکای جدید جهت ساخت خودروهای الکتریکی برای بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا می‌باشد.

روز جمعه دو شرکت به صورت مشترک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که با همکاری هم می‌خواهند خودروهای سدان و شاسی بلند الکتریکی تولید کنند که نهایتاً تا قبل از سال ۲۰۲۵ تحت برند تویوتا در چین وارد بازار خواهند شد.

اوایل هفته جاری، تویوتا اعلام کرده بود که با همکاری شرکت چینی Contemporary Amerex Technology قصد دارد باتری‌های ویژه خودروهای هیبریدی و برقی را تولید کند.

شرکت تویوتا که در زمینه طراحی و ساخت باتری‌ها و همچنین خودروهای الکتریکی رقبای سرسختی مانند نیسان را پیش روی خود می‌بینید، تقریباً یک ماه پیش بود که اعلام نمود قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، نصف فروش جهانی خود را از مدل‌های الکتریکی و هیبریدی به دست بیاورد. در برنامه قبلی شرکت این هدف گذاری قرار بود تا سال ۲۰۳۰ محقق شود.

برای این که شرکت بتواند ۵ سال زودتر به این هدف برسد، تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن مجبور است تا علاوه بر پاناسونیک به عنوان همکار قدیمی خود در تولید باتری، با شرکت‌های دیگری نیز قرارداد همکاری ببندد.

ظاهراً در جلو افتادن ۵ ساله برنامه تویوتا رشد بسیار چشم گیر بازار خودروهای الکتریکی و همچنین سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی بی تأثیر نبوده‌اند. طی دهه آتی میلادی پیش بینی می‌شود این رشد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

در چین، تویوتا می‌خواهد نخستین خودروی الکتریکی خود را به عنوان نسخه‌های از شاسی بلند کوچک C-HR سال آینده روانه بازار کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar