همکاری هیوندای با چین برای توسعه خودروهای خودران

یکشنبه 18 فروردین 98 ساعت 16:02
همکاری هیوندای با چین برای توسعه خودروهای خودران

هیوندای موتورز با کمپانی چینی تنسنت (Tencent) به منظور توسعه نرم افزار خودروهای خودران وارد همکاری می‌شود.

این روزها که خودروهای خودران از توجه خاص و بسزایی از طرف کمپانی‌های خودروسازی در جهان برخوردار شده‌اند، هر یک از آنها با توسعه و طراحی محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی سعی دارند با یکدیگر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.

اکنون تازه‌ترین اخبار منتشر شده در رویترز حاکی از آن است که کمپانی کره‌ای هیوندای موتورز که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود و همواره سهم قابل توجهی از فروش خودروهای لوکس و پرقدرت و جدید در بازار کشورهای مختلف را به خود اختصاص می‌دهد، حالا تصمیم گرفته است که با یکی از بزرگترین کمپانی‌های چینی فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی به منظور توسعه یک نرم افزار پیشرفته برای خودروهای خودران وارد همکاری شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این دو کمپانی قصد دارند به واسطه همکاری با یکدیگر به نرم افزار پیشرفته‌ای دست یابند که با بهره‌گیری کامل و دقیق از فناوری‌های نوینی مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی و واقعیت افزوده بتواند بدون هیچ مشکل و نقصی حرکت دیگر خودروها، عابرین پیاده و هرگونه مانع دیگری را در حین رانندگی به صورت کاملاً هوشمندانه و بدون نیاز به کنترل و هدایت راننده تشخیص دهد.

گفته می‌شود خودروهای خودران هیوندای موتورز تا سال ۲۰۳۰ میلادی راهی بازارهای جهانی خودرو خواهند شد.

غول‌های فناوری گوناگونی در سراسر جهان از جمله تسلاموتورز، اپل و مایکروسافت و همچنین کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه خودروسازی طی چند سال گذشته تمرکز خود را بر روی توسعه سیستم خودروهای خودران گذاشته‌اند تا به مشتریان و علاقمندان این حوزه اجازه دهند که در سال‌های پیش رو، هر چه زودتر به این تکنولوژی دسترسی پیدا کرده و از امنیت بیشتری هم در خودروهای خودران برخوردار شوند. لازم به ذکر است که هنوز فناوری وسایل نقلیه خودران به مرحله تکامل و پیشرفت نرسیده است و به همین خاطر هم خیلی از مهندسین فعال در صنعت خودروسازی و همچنین غول‌های تکنولوژی با همکاری یکدیگر در تلاشند تا امنیت کامل را برای این فناوری به ارمغان بیاورند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچیک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تأیید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar