هیوندای نکسو اولین خودروی هیدروژنی تست شده توسط IIHS

بروزرسانی در: شنبه 19 مرداد 98 ساعت 18:44
هیوندای نکسو اولین خودروی هیدروژنی تست شده توسط IIHS

شرکت هیوندای و موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) خبر خوبی امروز مبنی بر این که هیوندای نکسو مدل ۲۰۱۹ در تست تصادف این موسسه منفجر نشد منتشر کردند. این خبر بسیار بزرگی است. نکسو در واقع اولین خودروی سلول سوختی هیدروژنی است که توسط موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) مورد آزمایش قرار گرفت. جالب این که این خودرو توانسته نمرات بالایی در دسته بندی‌های مختلف گرفته و نهایتاً نمره کلی Top Safety Pick+ را به خود اختصاص بدهد.

در حالی که به طور کلی کسی انتظار انفجار این خودرو را نداشت، ولی هنوز هم عموم مردم زمانی که بحث رانندگی با یک خودروی هیدروژنی مطرح می‌شود، به یاد انفجار بالن هیندنبرگ می افتند. جالب اینجاست که همین مردم هر روز با خودروهایی که ده‌ها لیتر بنزین درون خود دارند رانندگی می‌کنند. در همین راستا، انجام یک تست کامل IIHS می‌توانست نظر مردم را در مورد این خودروها عوض نماید.

مانند دیگر خودروهای سلول سوخت مثل تویوتا میرای و هوندا کلاریتی، هیوندای نکسو هم اکنون در تعداد بسیار محدود در ایالت کالیفرنیا فروخته می‌شود. موسسه IIHS معمولاً چنین خودروهای تولید محدودی را تست نمی‌کند، ولی هیوندای از IIHS برای تست این خودرو درخواست ویژه‌ای کرده بود و این موسسه برای اولین بار تصمیم به تست یک خودروی هیدروژنی گرفت.

در تست‌های IIHS چهار نمره ضعیف، لب مرز، قابل قبول، خوب وجود دارند. شاسی بلند هیوندای نکسو، که قیمت پایه برابر با حدوداً ۶۰ هزار دلار دارد و با یک باک پر از هیدروژن می‌تواند مسیری برابر با ۶۱۰ کیلومتر طی کند در تمامی شش تست موفق به کسب نمره خوب شده است. این تست‌ها شامل تصادف از جلوی سمت راننده کوچک، تصادف از جلوی سمت مسافر کوچک، تصادف جلو متوسط، تصادف از کنار، مقاومت سقف و پشت سری‌ها و صندلی‌ها می‌باشد. موسسه IIHS همچنین چراغ‌های این خودرو را هم خوب یا قابل قبول بسته به تریم انتخابی ارزیابی کرده است و سیستم‌های جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ آن نیز از نظر IIHS فوق العاده هستند.

با احتساب نکسو، شرکت هیوندای هم اکنون ۱۲ خودرو با نمرات Top Safety Pick یا Top Safety Pick+ در بازار آمریکا دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar