پورشه می‌گوید امکان عرضه ۹۱۱ هیبریدی هنوز وجود ندارد

بروزرسانی در: سه شنبه 13 آذر 97 ساعت 17:22
پورشه می‌گوید امکان عرضه 911 هیبریدی هنوز وجود ندارد

شرکت پورشه با نسل جدید ۹۱۱ در نمایشگاه امسال لس آنجلس توانست همه را شگفت زده کند و این موضوع، کسی را نیز سورپرایز نکرد. همه نسل‌های جدید این مدل نمادین در زمان رونمایی تحسین همگان را برمی انگیزند، ولی نسل ۹۹۲ از آن جایی که ممکن است اولین مدل هیبریدی ۹۱۱ را در تاریخ روانه بازار کند در مقایسه با همه نسل‌های آن خاص‌تر می‌باشد.

البته صادقانه بخواهیم بگوییم، هنوز سرنوشت ۹۱۱ هیبریدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پورشه در این مورد حرف‌های متفاوتی می زند. نخست مقامات شرکت گفته بودند که ۹۱۱ هیبریدی تا سال ۲۰۲۲ روانه بازار می‌شود، ولی اکنون مشخص شده که این اتفاق ممکن است روی نسل فعلی خودرو رخ ندهد. ظاهراً، شرکت پورشه هنوز از تکنولوژی امروز باتری‌ها راضی نیست و همین موضوع می‌تواند سبب شود آن‌ها تا بهتر شدن باتری‌ها برای ساخت ۹۱۱ هیبریدی صبر کنند.

آگوست آشلایتنر، رئیس خانواده ۹۱۱ در مصاحبه‌ای با مجله درایو در حاشیه نمایشگاه خودروی لس آنجلس گفته: «امروزه تکنولوژی باتری‌ها ما را خیلی راضی نمی‌کند و به همین دلیل، ما ۹۱۱ هیبریدی را نخواهیم ساخت. ساخت یک خودروی هیبریدی که فقط در نمایشگاه‌ها باید بماند اصلاً از نظر ما منطقی نیست.»

بدون شک، اگر این تکنولوژی طی سال‌های آتی ارتقا پیدا کند، پورشه نه تنها مدل هیبریدی ۹۱۱ را روانه بازار می‌کند، بلکه احتمال عرضه مدل تمام الکتریکی آن هم وجود خواهد داشت. آشلایتنر در ادامه گفته: «اگر دو سال پیش از من در مورد یک ۹۱۱ الکتریکی سؤال می‌کردید در پاسخ شانس عرضه آن را صفر می‌دانستم. ولی در طول این دو سال، ما بارها آزمایش‌های مختلفی روی تایکان انجام داده و متوجه شده‌ایم که ساخت خودروی الکتریکی چقدر می‌تواند جذاب باشد. پس این موضوع روزی ممکن است برای ۹۱۱ هم اتفاق بیفتد.»

چیزی که کاملاً واضح است این که پورشه هنوز برای هیبریدی کردن ۹۱۱ آماده نیست. هرچند، طراحی نسل ۹۹۲ این خودرو به گونه‌ای است که شرکت در صورت تمایل نسخه هیبریدی آن را به راحتی می‌تواند بسازد. به عنوان مثال، گیربکس هشت دنده دو کلاچه آن می‌تواند یک موتور الکتریکی یکپارچه را داخل خود جای دهد. البته این که ۹۱۱ هیبریدی در صورت رونمایی خودرویی در حد مدل قدرتمند ۹۱۱ توربو خواهد بود یا شرکت فقط به مدلی در حد و اندازه‌های کاررا بسنده خواهد کرد مشخص نیست.

منبع ترجمه: Motor 1

لینک های مفید :

قیمت روز خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar