کاهش فروش مدل‌های دنده دستی مینی + تصاویر

شنبه 4 خرداد 98 ساعت 17:28
کاهش فروش مدل‌های دنده دستی مینی + تصاویر

از میان تمام خودروسازهای مطرح حال حاضر دنیا، شرکت مینی در مجموعه مدل‌های خود بیشترین درصد خودروهای دنده دستی را به خود اختصاص داده است. یکی از منابع داخل شرکت اخیراً آماری منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ از کل فروش مینی، ۱۱ درصد متعلق به خودروهای دنده دستی بوده است. بدین ترتیب مینی از سوبارو با ۷ درصد، فولکس واگن با ۵ درصد و هوندا با ۲.۶ درصد جلوتر می‌باشد. البته این که مینی زیرمجموعه بی ام و بوده و تیراژ خیلی بالایی ندارد روی این موضوع تأثیر گذار بوده و شرکت را قادر ساخته تقریباً روی تمامی مدل‌های خود یک نسخه دنده دستی داشته باشد. با همه این اوصاف، این که ۸۹ درصد از مالکان مینی تصمیم به خرید مدل اتومات گرفته‌اند بدون شک ناراحت کننده است.

البته درصد فروش مدل‌های دنده دستی در بین مدل‌های مختلف تفاوت‌هایی با هم دارد. مدل‌های های پرفورمنس و قدرتمند جان کوپر ورکس بیشتر درصد مدل‌های دنده دستی را به خود اختصاص داده‌اند. به ترتیب مدل مسقف دو در و مدل کانورتیبل از این خودرو با درصدهای ۴۱ و ۳۲ بیشترین میزان فروش مدل‌های دنده دستی را دارند. جان کوپر ورکس کلاب‌من و کانتری من با ۲۲ و ۱۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ما از شنیدن این که سریع‌ترین مدل‌های مینی بیشتر طرفداران دنده دستی دارند متعجب نشده‌ایم، ولی چیزی که ما را متعجب می‌کند این تصمیم مدیران شرکت مینی است که قصد دارند آپشن گیربکس دستی را از نسخه‌های جدید ۳۰۱ اسب بخاری حذف کنند.

مینی

دیگر مدل و تریم های محصولات مینی خیلی مورد توجه علاقه مندان دنده دستی قرار ندارند. جالب است بدانید مدل دیفرانسیل جلوی کوپر اس کانتری من با صفر درصد مدل دنده دستی و مدل استاندارد کوپر کانتری من با ۱ درصد پایین‌ترین درصدها را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از آن‌ها کوپر کلاب‌من با ۳ درصد قرار می‌گیرد. نکته عجیب این که مدل‌های دو دیفرانسیل کانتری من و کلاب‌من همه درصد دنده دستی بالاتری در مقایسه با مدل‌های دیفرانسیل جلو دارند و این میزان تفاوت بین ۲ تا ۱۰ درصد می‌باشد.

در مدل‌های اصلی مینی، نسخه‌های دو در بیشترین احتمال فروخته شدن با آپشن گیربکس دستی را دارند. در مدل‌های کانورتیبل، ۶ درصد کوپرهای استاندارد و ۳۰ درصد کوپر S ها دنده دستی می‌باشند. این عدد تقریباً برابر با جان کوپر ورکس کانورتیبل است. برای نسخه مسقف؛ درصد فروش مدل‌های گیربکس دستی در مدل استاندارد کوپر ۱۱ درصد و برای مدل کوپر اس ۱۷ درصد می‌باشد.

مینی

البته پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این اعداد کاهش پیدا کنند. مینی اخیراً اعلام کرده بود که به دلیل برخی مشکلات کالیبراسیون آلایندگی قصد دارد فروش مدل‌های دنده دستی مینی را به صورت موقتی متوقف کند. البته بعد از چند ماه دوباره فروش مدل‌های دنده دستی این شرکت قطعاً دوباره بالا خواهد رفت.

منبع ترجمه: autoblog 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar