قیمت لاستیک دولتی

بروزرسانی در: یکشنبه 5 دی 00 ساعت 21:35
قیمت لاستیک دولتی

به روز رسانی ۵ دی ۱۴۰۰ : لیست قیمت جدید لاستیک‌ دولتی در دی ماه ۱۴۰۰ به شرح جدول ذیل اعلام شد.

قیمت‌های موجود در جداول زیر برای تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱ هستند.

قیمت لاستیک یزد تایر دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۳

۵۲۰.۰۰۰

۱۴

۵۸۰.۰۰۰

۱۵

۸۶۰.۰۰۰

۱۸

۱.۱۰۰.۰۰۰

 

قیمت لاستیک کویر تایر دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۴

۷۹۰.۰۰۰

۱۵

۷۲۰.۰۰۰

۱۶

۸۲۰.۰۰۰

۱۸

۱.۳۰۰.۰۰۰

 

قیمت لاستیک بارز دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۳

۴۲۰.۰۰۰

۱۴

۶۵۰.۰۰۰

۱۵

۵۸۰.۰۰۰

۱۸

۷۵۰.۰۰۰

 

قیمت لاستیک ایران تایر دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۳

۱.۳۵۰.۰۰۰

۱۴

۱.۲۰۰.۰۰۰

۱۵

۱.۵۰۰.۰۰۰

۱۸

۱.۷۵۰.۰۰۰

 

قیمت لاستیک کومهو دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۴

۱.۳۰۰.۰۰۰

۱۵

۱.۴۵۰.۰۰۰

۱۸

۲.۷۰۰.۰۰۰

 

قیمت لاستیک یزد تایر دولتی

سایز تایر

قیمت‌لاستیک (تومان)

۱۳

۳۶۰.۰۰۰

۱۵

۳۹۰.۰۰۰

۱۸

۹۰۰.۰۰۰

 

به روز رسانی ۴ دی ۹۸ :

لیست قیمت جدید لاستیک‌های تولیدی شرکت یزد تایر در دی ماه ۹۸ به شرح جدول ذیل می‌باشد.

لازم به ذکراست که قیمت‌های یاد شده به همراه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده "به صورت دولتی" در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

قیمت لاستیکهای یزد تایر / دی 98

قیمت لاستیکهای یزد تایر / دی ۹۸

به روز رسانی ۱۵ آبان ۹۸ :

همانطور که میدانید لاستیک دولتی با نرخ مصوب هرماه توسط تولیدکنندگان در اختیار توزیع کنندگان و نمایندگی ها قرار میگیرد و آنها این لاستیکها را با نرخ مصوب دولتی به دست مصرف کنندگان میرسانند. لاستیک خودروهای داخلی عمدتا سایزهای ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچ و ۱۵ اینچ هستند که توسط شرکتهایی نظیر کویرتایر، یزدتایر و بارز تولید و به بازار عرضه میشوند، با توجه به اینکه قیمت لاستیک دولتی تفاوت فاحشی با نرخ آزاد دارد در ادامه به این تفاوتهای قیمتی میپردازیم و نحوه دریافت لاستیک دولتی را با قیمت مصوب را بیان میکنیم.

قیمت لاستیک دولتی پراید ۱۳ اینچ

لاستیکهای با سایز ۱۳ اینچ عمدتا بر روی خودروهای کوچک شهری نظیر پراید ، ریو ، ام وی ام ۱۱۰ و ... کاربرد دارد که در ذیل قیمت آن در بازار ازاد لیست شده است، گفتنی است این قیمتها برای لاستیک ۱۳ اینچ با پهنای ۱۷۵ میلیمتر می باشد.

تولید سایز قیمت(تومان)
کویرتایر ۱۷۵.۶۰.۱۳ ۵۶۵,۰۰۰
گلدستون ۱۷۵.۶۰.۱۳ ۵۹۰,۰۰۰
بارز ۱۷۵.۶۰.۱۳ ۵۹۰,۰۰۰
ایران تایر ۱۷۵.۶۰.۱۳ ۶۰۰,۰۰۰

همانطور که میبینید برای خرید یک جفت لاستیک سایز ۱۳ اینچ با پهنای ۱۷۵ میلیمتر حداقل چیزی در حدود ۵۵۰ هزار تومان هزینه کنید اما همین لاستیکها را سه شرکت تولیدکننده یزدتایر، کویر تایر و بارز با قیمت مصوب دولتی چیزی در حدود ۳۵۰ هزار تومان عرضه میکنند که اختلافی در حدود ۲۰۰ هزار تومان با قیمت بازار ازاد قابل توجه است!

قیمت لاستیک دولتی پژو ۱۴ اینچ

اکثر خودروهای داخلی از لاستیک ۱۴ اینچ بهره میبرند از جمله : انواع مختلف پژو ۲۰۶ ، رانا ، پژو ۴۰۵ و پژو پارس که قیمت لاستیکهای ۱۴ اینچ با پهنای ۱۸۵ میلیمتر در بازار ازاد به شرح زیر می باشد.

تولید سایز قیمت(تومان)
کویرتایر ۱۸۵.۶۵.۱۴ ۵۸۰,۰۰۰
یزدتایر ۱۸۵.۶۵.۱۴ ۵۸۸,۰۰۰
بارز p640 ۱۸۵.۶۵.۱۴ ۵۹۵,۰۰۰
ایران تایر  ۱۸۵.۶۵.۱۴ ۶۱۰,۰۰۰
گلدستون ۱۸۵.۶۵.۱۴ ۵۲۰,۰۰۰

قیمت لاستیک دولتی سایز ۱۴ اینچ با پهنای ۱۸۵ میلیمتر از سه تولید کننده کویرتایر، یزدتایر و بارز در حدود ۴۰۰ هزار تومان است که باز هم اختلافی ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت لاستیک با نرخ مصوب دولتی دارد.

قیمت لاستیک دولتی سمند ۱۵ اینچ 

خودروهایی نظیر سمند ، زانتیا ، دنا ، تندر۹۰ و ... به طور معمول از لاستیک سایز ۱۵ اینچ و پهنای ۱۸۵ میلیمتر استفاده میکنند که قیمت آن در بازار ازاد به شرح زیر است.

تولیدکننده سایز قیمت(تومان)
کویرتایر ۱۸۵.۶۵.۱۵ ۵۷۵,۰۰۰
بارز ۱۸۵.۶۵.۱۵ ۵۸۰,۰۰۰

لاستیک دولتی در سایز رینگ ۱۵ و با پهنای ۱۸۵ میلیمتر به قیمت حدودی ۵۹۰ هزار تومان عرضه میشود که اختلافی حدودا ۱۰۰ هزار تومانی با نرخ ازاد دارد که برای رانندگان تاکسی که مدام برای تعویض تایر هزینه میکنند در بلند مدت رقم زیادی می باشد.

قیمت لاستیک دولتی بارز

لیست قیمت لاستیک دولتی بارز با نرخ مصوب در تیرماه ۹۸ به شرج جدول زیر می باشد.

قیمت لاستیک دولتی بارز

قیمت لاستیک دولتی بارز / تیر ۱۳۹۸

همانطور که ملاحظه میشود تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد نسبتا زیاد است.

مدارک لازم برای دریافت لاستیک دولتی

خرید لاستیک دولتی به همین راحتی‌ها نیست و باید کلی سند و مدرک با خودتان به مراکز توزیع ببرید. آنطور که در جزئیات فرآیند توزیع لاستیک دولتی آمده، برای دریافت لاستیک دولتی باید اصل و کپی سند مالکیت خودرو یا همان برگه سبز ماشین را همراه داشته باشید. همچنین آنطور که اعلام شده کپی کارت ملی مالک و کپی کارت خودرو هم برای دریافت لاستیک دولتی لازم است. اختلاف قیمت لاستیک‌های موجود در بازار آزاد و لاستیک دولتی باعث شده نمایندگی‌های فروش برای جلوگیری از دلالی لاستیک، در توزیع لاستیک دولتی سختگیری به خرج دهند. 

آیا باید برای دریافت لاستیک دولتی در صف بمانیم؟ از کجا لاستیک دولتی بخریم؟
آنطور که محمدرضا تقی گنجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور می‌گوید، بحث ثبت‌نام و موکول کردن دریافت لاستیک دولتی به ماه‌های بعد اصلا مطرح نیست و اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار تحویل داده شود. تولیدکنندگان ماهی یک بار لاستیک دولتی را با قیمت‌های مصوب به نمایندگی‌ها در سطح کشور عرضه می‌کنند.

تقی گنجی می‌گوید توزیع لاستیک دولتی متناسب با جمعیت هر شهرستان انجام می‌شود و عرضه لاستیک دولتی همچنان ادامه دارد، اما با توجه به اینکه لاستیک دولتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده که تفاوت قیمت زیادی با نرخ ارز در بازار آزاد دارد، برخی از تجار و مغازه‌داران طمع می‌کنند و لاستیک‌ها را نگه می‌دارند تا با نرخ آزاد عرضه کنند.
به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور، نمایندگی‌ها باید لاستیک دولتی را که با قیمت مصوب کارخانه از تولیدکنندگان دریافت کردند با ۱۰ تا ۱۵ درصد سود در بازار عرضه کنند و دوباره از واحد‌های تولیدی محموله جدید دریافت کنند. همچنین اگر لاستیک دولتی در نمایندگی وجود داشته باشد، باید به محض مراجعه خریدار آن را تحویل دهد و بحث ثبت‌نام و انتظار برای دریافت لاستیک دولتی در ماه‌های بعد اصلاً مطرح نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

24 دیدگاه ها برای "قیمت لاستیک دولتی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اسدالله
مهمان

یه مش دزد تو ایران از بالا تا پایین

سعید
مهمان

سلام این قیمت هاسایت الکی هستن من یه جفت لاستیک پراید خریدم۹۵۴هزارتومن چه خبره اخه خویه ماه یهویی۴۰۰وخورده ای رفته روش ازبازارهم گرونترشده ک پس این چجورلاستیک دولتی اخه

اف ب هت
مهمان

امروز لاستیک پراید گلدستون
دو حلقه ۹۱۲ هزار تومن هفته گذشته ۵۵۰ تومن بوده همین دارین۳۶۲هزور تومن کشیدی رو قیمت دوحلقه لاستیک پیپ قاتل بااین مردم چیکار دارین میکنین یه کم به خودتون بیاین

غلامرضا شیردل
مهمان

سلام اصلا امکان خرید لاستیک سواری با نرخ دولتی وجود ندارد نزدیک ۶ماه هست نتونستم ثبت نام کنم فکر کنم مردم رو سرکار گذاشتن

امیرشریف
مهمان

اگه میشه منم میخوام لاستیک نداره ماشینم

امیرشریف
مهمان

سلام من دوحلقه لاستیک ۱۷۵ پراید میخوام چیکار باید بکنم

بنده ناخلف امــــاسربه راه
مهمان

دوستای گلم عزیزای نازنینم خودتونوخسته نکنیدبریدازادبخریدبــــــــخدااینم بازاریه برابعضی دولتیاارزون بخرن قیمت بازاربندازن به مالاستیک فروشهای بدبختم مثل ماازادمیخرن ازادمیفروشن فقط خــــــــداخودش ریشه دلال کثیف مسئول کثیف ادم راندبازبی همچی دستش ازمچ قطع بشه ازسرمردم کارمندوکارگر

حسن
مهمان

بیچاره ملت ایران با این گرونی عده ای زیادی از ملت تو دریا غرق میشن دولت و مسعولین دارن تماشا مکنن که کی غرق میشن

رسول محمودی
مهمان

دوستانی که لاستیک دولتی میخوان ثبت نام کنند میتوانند روزهای چارشنبه ساعت ۸ صبح به سایت (www.barez.com وارد بشن و در نوبت دهی اینترنتی ثبت نام نمایند حتما ساعت ۸ صبح وارد سایت بشید چون در عرض ۴۰ دقیقه ظرفیت تکمیل میگردد . موفق باشید

naser
مهمان

اونایی که نمیدونن از چه سایتی باید خرید کرد و سایت برای فروش چه قوانینی داره میتونن از عکس زیر استفاده کنن.
http://uupload.ir/files/ydit_tire_ghavanin.png