آفرود سواری در جنگل ممنوع است

یکشنبه 13 مرداد 98 ساعت 13:00
آفرود سواری در جنگل ممنوع است

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ذکر اینکه تمامی عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل‌ها است،گفت: سازمان جنگل‌ها بی نظمی در جنگل را نمی‌پذیرد و با آفرود سواری در جنگل برخورد می‌کند.

عباسعلی نوبخت اظهار کرد: هم اکنون در وضعیت توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال هستیم و از پایان سال ۹۶ بهره‌برداری از جنگل به‌طور کلی متوقف شده است و جنگل با زادآوری، رویش و زایش گونه‌های گیاهی رو به رو شده و برای اینکه این تجدید حیات آسیب نبیند اجازه ورود خودرو را به جنگل‌ها  نمی‌دهیم.

وی در ادامه گفت: مدیران مناطق چهارگانه شمال در خصوص آفرود سواری در جنگل به خاطر آسیب‌های وارده به آن حساسیت ویژه‌ای دارند و هر کانون و سازمانی که اتومبیل‌رانی در جنگل راه‌اندازی کند، متخلف شناخته می‌شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ذکر اینکه در فضای مجازی به مناسبت ثبت جهانی جنگل هیرکانی اطلاعیه ثبت نام آفرود سواری را منتشر کردند، تصریح کرد: ثبت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی مسئولیت سازمان جنگل‌ها را سنگین‌تر کرده است و محدودیت حفاظتی بیشتری را برای جنگل‌های هیرکانی قائل شده‌ایم.

نوبخت ادامه داد: ما باید به استاندارهای لازم جهانی در جنگل‌های هیرکانی دسترسی پیدا کنیم و اگر نتوانیم به هر دلیلی به استانداردهای لازم و مد نظر یونسکو نزدیک شویم قطعاً این فرصت و امتیاز از جنگل‌های هیرکانی سلب خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت سازمان جنگل‌ها، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها با ذکر اینکه تاکنون مسیر آفرود سواری به سازمان جنگل‌ها اعلام نشده، اقدام کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در داخل جنگل هیرکانی را به خاطر  آسیب زدن به تجدید حیات جنگل، کوبیدگی خاک و از بین بردن زایش و رویش گونه‌های گیاهی و جنگلی خلاف دانست و اظهارکرد: یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با هرگونه دخالت و بی‌نظمی در جنگل به‌شدت برخورد و خودروها را متوقف می‌کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar