تولید روزانه ۲۰۰۰ دستگاه در سایپا

شنبه 7 آبان 01 ساعت 12:11
تولید روزانه ۲۰۰۰ دستگاه در سایپا

این خودروساز همچنین در مهرماه موفق به ولید ۳۹.۲۷۲ خودرو شد که نشان دهنده رشد ۵.۶۰۹ دستگاهی نسبت به مهرماه ۱۴۰۰ است.

سایپایی ها تا ابتدای آبان ماه ۲۵۳.۷۶۲ دستگاه خودرو تولید کرده اند که رشد بیش از ۶هزار دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد و در این خودروساز اکنون در نیمه دوم سال که معمولا نیمه شتابگیری و رشد تولید است، ثبت بالاترین آمار تولید سال های اخیر را هدف قرار داده است. شرکت بن رو که یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا است نیز طی ۷ ماه نخست سال جاری موفق به ثبت آماری معادل کل تولیدات سال گذشته شد و هر آنچه از این پس در بن رو در قالب وانت سایپا ۱۵۱ به تولید می رسد به نوعی رشد تولید و رکوردشکنی سال های گذشته به حساب می آید.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا از ابتدای کار تولید اقتصادی و رشد تیراژ را در برنامه داشته و در همین راستا تمرکز تولید خودروهای سواری این گروه را منعطف به دو محصول کوییک و شاهین کرده که در پی آن با تولید ۱۶ هزار شاهین تا پایان مهرماه، تولید این خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
گروه خودروسازی سایپا طی سه ماه موفق به رساندن آمار عبور مستقیم خودروها از خط تولید به ۱۰۰ درصد شده و آمار تولید این خودروساز در حالی به حدود ۲هزار دستگاه در روز رسیده که هیچ محصول CKD توسط این خودروساز تولید و عرضه نمی شود و تنها خودروسازی است که صد درصد سبد محصولاتش بومی و توسعه یافته توسط این خودروساز است.

رشد قابل توجه سایپا در بازارهای صادراتی در سال جاری با ارقام رکوردشکنی شکل خواهد گرفت. این خودروساز در سال جاری تعهد صادرات ۳ هزار کوییک و ۱۱ هزار شاهین را به کشورهای عراق و ونزوئلا دارد و این تعداد با بهترین قیمت صادراتی و به صورت نقدی به این کشورها ارسال می شود و نقدینگی حاصل باعث می شود تا بتوان در حوزه توسعه و تحقیق و همچنین پرداخت هزینه های قطعه سازان روند بهتری شکل بگیرد.

گروه خودروسازی سایپا درنظر دارد تا رویکرد تولید محصولات برای سال های آینده را به سمت خودروهای دوگانه سوز و هیبریدی سوق دهد. در خصوص خودروهای دوگانه سوز گروه خودروسازی سایپا مجوز تولید ۱۵ هزار وانت زامیاد از شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی ایران را دریافت کرده است و در نظر دارد تا به سمت تولید ۱۰۰ هزار خودرو دوگانه سوز در سال حرکت کند.

این خودروساز همچنین برای ارتقاء سبد محصولاتش در نظر دارد تا پایان سال شاهین اتوماتیک را تولید و عرضه کند و بعد از سال پیشرانه جدید M16 و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به سبد قوای محرکه این خودروساز اضافه خواهد شد تا برای محصولاتی نظیر شاهین اتوماتیک و آریا مورد استفاده قرار بگیرد.

خودروهای آریا اتوماتیک، اطلس، سهند، ساینا.اس اتوماتیک و گازسوز، وانت زاگرس، وانت ۲۵۱، مینی بوس شهری،P90 ،  اتوبوس، خودرو اقتصادی و خودروهای تجاری دیگری هستند که به زودی و طی یکی دو سال آینده از گروه سایپا وارد بازار خواهند شد و این پروژه ها تماما سود ده خواهند بود و گردش نقدینگی مناسبی در گروه سایپا ایجاد خواهند کرد.

زیان انباشته سال های گذشته ناشی از قیمت گذاری دستوری، عدم توجه به عبور مستقیم محصولات از خط تولید و عدم برنامه ریزی صحیح برای تولید اقتصدی اکنون با برنامه های تیموری و تیمش در صدر گره خودروسازی سایپا، شکلی منظم، سودده و پیشرو به خود گرفته اند و از این پس این خودروساز با نگاه کاهش زیان و عرضه محصولات سودده به فعالیتش ادامه می دهد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar