جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی اعلام شد

چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 ساعت 11:27
جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی اعلام شد

براساس جدیدترین آمار اعلام شده تولید انواع خودرو در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۷.۲ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام انجمن خودروسازان ایران تولید انواع خودرو در فروردین ماه سال جاری به ۴۲ هزار و ۶۲۳ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال اخیر که ۸۰ هزار و ۷۹۴ دستگاه بوده، کاهش ۴۷.۲ درصدی داشته است.

آمار نشان می‌دهد که تولید ون در این مدت کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است. بر این اساس در فرودین ماه سال اخیر میزان تولید ون ۷۴ دستگاه بوده که در فرودین ماه امسال این میزان به صفر رسیده است.

آمار ارائه شده به تفکیک نوع خودرو بدین شرح است که تولید انواع مینی‌بوس و میدل بأس از ۸۷ دستگاه در فرودین ماه سال اخیر به ۷ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده و کاهش ۹۲ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین اتوبوس هم با تولید پنج دستگاهی در فرودین ماه امسال ۹۱.۲ درصد کاهش تولید داشته است؛ چون که میزان تولید این خودرو در مدت مشابه سال اخیر ۵۷ دستگاه بوده است.

تولید کامیون، کامیونت و کشنده در فرودین ماه سال جاری به رقم ۹۳ دستگاه می‌رسد که نسبت به تولید ۶۷۹ دستگاهی تولید شده در مدت مشابه سال اخیر، کاهش ۸۶.۳ درصدی داشته است.

علاوه بر این در این مدت تولید انواع سواری هم ۴۰ هزار و ۶۰۳ دستگاه بوده که نسبت به فرودین ماه سال پیش که ۷۶ هزار و ۸۰۷ دستگاه بوده، ۴۷.۱ درصد کاهش تولید داشته است.

کمترین کاهش تولید هم به مربوط به وانت است که از ۳۰۹۰ دستگاه در فرودین ماه سال پیش به ۱۹۱۶ دستگاه در فروردین امسال رسیده و کاهش ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

آمار اعلام شده از طرف انجمن خودروسازان ایران نشان می‌دهد که هیچ نوع خودرویی در مدت مورد بررسی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید نداشته است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar