رشد ۱۲.۵ درصدی تولید خودروهای سنگین

سه شنبه 4 شهریور 99 ساعت 12:19
رشد 12.5 درصدی تولید خودروهای سنگین

معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم افتتاح طرح تولید کامیون کشنده شرکت شایان دیزل در محل این شرکت در استان فارس بیان کرد: میزان تولید در مجموعه خودروهای تجاری و سنگین در ۴ ماهه امسال ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاح این طرح که به طور ویدیوکنفرانسی با دستور رییس جمهور انجام شد، با بیان این مطلب، افزود: در حوزه خودروهای تجاری و سنگین در بخش کامیون و کشنده ۳۶ هزار دستگاه ظرفیت تولید داریم، در بخش کامیونت ۲۴ هزار دستگاه ظرفیت کشور است و ظرفیت تولید در بخش انواع اتوبوس هم ۱۵ هزار دستگاه می باشد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح نوسازی ناوگان تجاری را با حضور رییس جمهور در سال‌های قبل آغاز کرد که در راستای این طرح ۱۷۶ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور باید طی سه سال بازسازی و نوسازی شود.

هدفگذاری برای نوسازی ۲۵ هزار دستگاه از ناوگان تجاری کشور در سال ۱۳۹۹

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: امسال برای نوسازی ۲۵ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور هدفگذاری کرده ایم.

صادقی نیارکی افزود: برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل به حدود یک میلیارد دلار منابع ارزی نیاز داریم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار از این منابع آماده به کارگیری می باشد و بانک مرکزی برای تخصیص و تامین ارز این طرح ها باید همراهی کند.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته تفاهم نامه ای با پیگیری وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عقد قرارداد سازمان راهداری با یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروهای تجاری در مورد بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه کشنده داشته ایم که این نوع جدیدی از تآمین مالی بود که اتفاق افتاد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بازسازی و نوسازی اتوبوس های درون شهری هم بیان کرد: ظرفیت مناسبی در بنگاه ها برای بازسازی و نوسازی اتوبوسهای درون شهری با یک چهارم قیمت(مبلغ) اتوبوس نو وجود دارد که لازم است تفاهم نامه های منعقد شده در این حوزه برای عملیاتی شدن پیگیری شود.

صادقی نیارکی در مورد طرح تولید خودروی کشنده شرکت شایان دیزل هم بیان کرد: این بنگاه ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه را دارد و برای ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم به وجود می آورد که برای راه اندازی آن ۲۸۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: این خودروساز استانداردهای ۸۵ گانه را دارد و مشکلات آن در مورد تامین و تخصیص ارز را با همکاری بانک مرکزی باید حل کنیم.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar